Genel Bilgi
Kod | ZTP429 |
Ad | Sığır Yetiştiriciliği Sürü Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sığırcılık çalışanları veya danışmanlık yapacak olan öğrencileri sürü yönetimi konularında bilgileri temin etmektir. Aynı zamanda öğrencilerin sürü yönetim bilgilerine ulaşma yollarının kazandırılması ve bilginin değerlendirilmesini öğretmek amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Temel sürü yönetim uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Göncü, S., 2020. Sığırcılık. Akademisyen Kitapevi.
Notlar
Göncü, S., 2020. Sığırcılık. Akademisyen Kitapevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürü yönetimi ile ilgili temel kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Sürü yönetimi temel prensiplerini öğrenir |
ÖÇ03 | Sürü yönetimi ile üretim planlamayı öğrenir |
ÖÇ04 | Süt ve döl verimi kontrol programlarını hazırlamayı öğrenir. |
ÖÇ05 | Sürü yönetiminde maliyetin azaltılması ile ilgili prensipleri öğrenir. |
ÖÇ06 | Sahada uygulanması gerekli becerilerinin kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri 2 | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri 3 | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri 4 | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri 5 | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri 6 | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri 7 | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri 8 | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri 9 | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri 10 | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri 11 | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri 12 | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri 13 | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sığır Yetiştiriciliğinde Temel Sürü yönetim Prensipleri 14 | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |