Genel Bilgi
Kod | MATZ210 |
Ad | Analiz IV |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
genel olarak analitik teknikleri öğrenen öğrenci bu derste gerçel sayıların yapısını eksiksiz olarak tüm kanıtlarıyla öğrenmektedir. Böylece gerçel analizin temel alt yapısı ile donanmakta ve ileri düzeyde soyut analitik kavramları kolayca kavrabilecek düzeye erişmektedir.
Dersin İçeriği
Fonksiyonlarda limit, süreklilik, türev. Fonksiyon dizileri ve serileri.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Introduction to Real Analysis, Robert G. Bartle, Donald R. Sherbert http://matematik.cu.edu.tr/Dersler/MT241/MT241.htm
Notlar
Matematiksel Analizin İlkeleri, Walter Rudin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fonksiyonların limitlerini ve limit teoremlerini, sürekli fonksiyonları ve düzgün sürekliliği kavrar. |
ÖÇ02 | Monoton ve ters fonksiyonlarla ilgili en temel teoremleri karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır. |
ÖÇ03 | Türev, diferansiyel hesaba ilişkin bilgileri kavrar. |
ÖÇ04 | Ortalama Değer teoremini ve Ortalama değer teoreminin uygulamalarını yapmayı kavrar. |
ÖÇ05 | Fonksiyonların Taylor serisine açılımını ve bunun nümerik hesaplamalarda nasıl kullanılabildiğini kavrar. |
ÖÇ06 | Fonksiyon dizileri ve serilerini kullanarak yeni fonksiyonlar tanımlamayı kavrar. |
ÖÇ07 | Weirstrass M-testini ve düzgün yakınsaklığın sağladığı olanakları kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fonksiyonlarda limit ve özellikleri. | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Limit teoremleri | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sürekli fonksiyonlar ve özellikleri | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Aralıklar üzerinde sürekli fonksiyonlar. | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Düzgün süreklilik | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Monoton ve ters fonksiyonların sürekliliği | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türev, diferensiyel 1 | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ilgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türev Diferensiyel 2 | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ortalama değer teoremi ve uygulamaları | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Taylor Teoremi ve uygulamaları | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fonksiyon dizileri ve serileri 1 | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Fonksiyon dizileri ve serileri 2 | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Noktasal ve düzgün yakınsaklık, Weirstarass M-testi ve uygulamaları | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Fonksiyon dizilerinde limit sırasının değişimi | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynak inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynak inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |