Okul Öncesi Öğretmenliği

Lisans Programı - Eğitim Fakültesi


Temel Bilgiler

Ülkemizde ve dünyada, okul öncesi eğitimin bireylerin gelişimi ve toplum için son derece önemli olduğu kabul edilmekte ve bu eğitimin yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmalar sürdürülmektedir. Bu bağlamda, okul öncesi eğitim kurumlarında çalışacak nitelikli öğretmenlere olan ihtiyaç giderek artmaktadır. Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nın temel amacı, anaokulları ve ilköğretim okulu anasınıfları için gerekli bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıklara sahip, donanımlı öğretmenler yetiştirmektir. Mezunlarımızın büyük çoğunluğu, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu ve anasınıflarında görev alırken, bir kısmı özel sektörde (özel kreşler, özel eğitim merkezleri ve özel okulların anasınıfları) çalışmaktadır. Anabilim dalımız, 1997-1998 eğitim-öğretim yılında ilk lisans öğrencilerini kabul etmiş, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında ikinci öğretim programına öğrenci almıştır. Ayrıca, 2001-2002 yılında yüksek lisans, 2007-2008 yılında ise doktora programı açılmış ve öğrenci kabul edilmeye başlanmıştır. Anabilim dalımızda şu anda 3 profesör, 5 doçent, 1 doktor öğretim üyesi ve 4 araştırma görevlisi görev yapmaktadır. Bu güçlü akademik kadro ile okul öncesi eğitimin gelişimine katkıda bulunmaya devam ediyoruz.

Programın Süresi ve Kredisi

4 Yıl - 240 AKTS

Özellik ve Tanım

Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda, çağdaş eğitim-öğretim teknikleri kullanılarak; yaratıcı, yenilikçi, etkileşimli ve etkili yöntemleri benimseyen, bu yöntemleri uygulayabilecek donanıma sahip ve uygulama deneyimi kazanan öğretmenler yetiştirilmektedir. Program kapsamında, öğrenciler için geniş bir ders yelpazesi sunulmaktadır. Bu dersler arasında: - Alan bilgisi - Öğretmenlik meslek bilgisi - Öğretmenlik uygulaması - Genel kültür dersleri - Alan seçmeli dersleri - Alan dışı seçmeli dersler bulunmaktadır. Bu kapsamlı program, öğrencilerin mesleki yeterliliklerini artırmayı ve onları okul öncesi eğitimin gerektirdiği tüm alanlarda yetkin hale getirmeyi hedeflemektedir.

Eğitim Şekli

Tam Zamanlı

Bölüm Başkanı

Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN

AKTS / Bilgi Paketi Koordinatörü

Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR

Erasmus Koordinatörü

Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN

Staj Koordinatörü

Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL

Oryantasyon Sorumlusu

Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ

Amaç

Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı’nın temel amacı, anaokulları ve anasınıflarında görev yapacak, temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıklara sahip nitelikli okul öncesi öğretmenleri yetiştirmektir. Bölümümüzde, çağdaş eğitim-öğretim teknikleri kullanılarak; yaratıcı, yenilikçi ve etkili yöntemleri benimseyen, bu yöntemleri uygulamak için gerekli altyapıya sahip ve uygulamada deneyim kazanmış öğretmenler yetiştirilmektedir. Programın amacı, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilen, gelişime ve değişime açık, çevre, ülke ve dünya sorunlarına karşı duyarlı, çocukların bireysel özelliklerine uygun eğitim verebilen, demokratik ve etik değerlere saygılı ve bilimsel temelli yaklaşımlarla ilerleyen okul öncesi öğretmenleri yetiştirmektir. Bu yaklaşım, hem çocukların bireysel gelişimlerini en iyi şekilde destekleyecek öğretmenler yetiştirmeyi hem de toplumun eğitim seviyesini yükseltmeye katkı sağlamayı hedeflemektedir.

Hedef

Fakültemizin vizyon ve misyonu doğrultusunda, demokratik, laik, hukukun üstünlüğünü her şeyin üzerinde tutan, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, insan hak ve özgürlüklerini koruyan bireyler yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Anabilim dalımız, bireyler arasında dil, din, ırk, renk, cinsiyet veya felsefi inanç gibi ayrımcılıklara karşı durmayı, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ile tanınan her türlü görüş ve düşünceye saygılı, barışçıl, yenilikçi, özgürce düşünme ve uygarca tartışma ortamını teşvik eden bir anlayışı benimsemektedir. Ayrıca, sorumluluklarının bilincinde, ülkemizin bölünmez bütünlüğünü savunan, yurt ve dünya sorunlarına duyarlı, üretken ve uyumlu nesiller yetiştirmek temel hedeflerimiz arasındadır. Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı, toplumsal sorunlara ve ihtiyaçlara duyarlı, bu doğrultuda güncellenen bir öğretim hizmeti sunmayı amaçlamaktadır. Programımız, bu sorunlara yönelik projeler geliştirebilen, topluma hizmet uygulamalarıyla katkıda bulunabilen, mesleğin etik değerlerini benimseyen ve bu değerler doğrultusunda topluma rol model olabilecek öğretmenler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu kapsamda, öğrencilerimiz sadece mesleki bilgi ve becerilerle donatılmakla kalmaz, aynı zamanda topluma ve dünyaya duyarlı bireyler olarak yetiştirilir.

Kayıt Kabul Koşulları

Bu program, lisans düzeyinde eğitim veren bir programdır.

Kazanılan Derece / Unvan / Nitelik

Bu programı başarı ile tamamlayan öğrencilere Okul Öncesi Eğitimi lisans diploması verilmektedir.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Lisans

Kazanılan Derecenin Kuralları

Bu programdan mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak ve tüm derslerden başarılı olmak gereklidir.

Mezuniyet Sonrası Üst Kademeye Geçiş

Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz, "Ç.Ü. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde lisansüstü eğitim fırsatlarından yararlanabilirler. Bu kapsamda, öğrencilerin: - ALES sınavından geçerli bir not almaları, - Yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla, kendi alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü eğitim yapma imkanları bulunmaktadır. Bu fırsat, öğrencilerimizin akademik kariyerlerine devam etmelerini ve uzmanlıklarını geliştirmelerini sağlamaktadır.

Staj

Öğrencilerimiz, lisans programının 7. ve 8. yarıyıllarında Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı okullarda staj uygulamalarını gerçekleştirmektedir. Bu süreç, anabilim dalımız öğretim üyelerinin süpervizörlüğünde yürütülmektedir. Öğretmenlik Uygulaması dersi, öğrencilerimizin sahada tecrübe kazanmalarını sağlamak amacıyla iki dönem boyunca sunulmaktadır. Bu kapsamda, öğrencilerin resmi staj uygulamalarını gerçekleştirebilmeleri için MEB’e bağlı anaokullarıyla iş birliği yapılmaktadır. Bu staj uygulamaları, öğrencilerimizin mesleki deneyimlerini geliştirmelerine ve okul öncesi eğitim alanında uygulamalı bilgi kazanmalarına olanak tanımaktadır.

Uygulamalı Ders

Topluma Hizmet Uygulamaları dersi uygulamaya dayalı sosyal çalışmaları içermektedir.

İş Yeri Eğitimi

Son sınıfta yoğunlaşan uygulamalı dersler, öğrencilerimizi meslek hayatına en iyi şekilde hazırlamayı amaçlamaktadır. Bu dersler sayesinde, öğrenciler teori ve pratiği birleştirerek mesleki deneyimlerini geliştirme fırsatı bulmaktadır.

Çift Anadal, Yandal ve Değişim Olanakları

Lisans öğrencilerimize, Sınıf Öğretmenliği ve Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik programlarında Çift Anadal Programı yapma imkanı sunulmaktadır. Bu program sayesinde, öğrenciler her iki alanda da eğitim alarak ayrı birer diploma sahibi olabilmektedir. Ayrıca, öğrencilerimiz Erasmus Değişim Programı kapsamında yurtdışındaki üniversitelerde eğitim alarak uluslararası deneyim kazanma fırsatına sahiptir. Bu program, öğrencilerin hem akademik hem de kültürel anlamda kendilerini geliştirmelerine olanak sağlamaktadır. Bu fırsatlar, öğrencilerimizin kariyerlerini zenginleştirmelerine ve mesleki alanlarında daha donanımlı bireyler olarak yetişmelerine katkı sunmaktadır.

İstihdam Olanakları

Mezunlarımız, ağırlıklı olarak Milli Eğitim Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı kamu ve özel kurumlarda görev almaktadırlar. İstihdam alanları arasında: - Anaokulları - Kreşler - Gündüz bakım evleri - İlköğretim bünyesindeki anasınıfları bulunmaktadır. Mezunlarımız, hem kamu hem de özel sektörde okul öncesi eğitimin gelişimine katkı sağlamaktadırlar.
Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 01:07