FİZ725 Seminer Dersi

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ725
Ad Seminer Dersi
Dönem 2000-2001 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYPER BOĞA PEKMEZEKMEK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tez çalışması için bir araştırma konusu belirleyip, belirlenen konu ile ilgili literatür araştırması, protokol ve deneysel aşamaları tamamlayıp tez çalışmasının belli bir seviyeye getirmesi amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Belirlenen bir konuda ayrıntılı literatür araştırması ve sunum

Dersin Ön Koşulu

FETAX testi ile ön çalışmalar yapmış olmak

Kaynaklar

1. Xenopus laevis (DAUDIN) Normal Tablosu. Ç.Ü Tıp Fakültesi Master,Doktora Ders Notu. Editors: P.D.Nieuwkoop and J.Faber Çevirenler :Prof.Dr.Tuncay ÖZGÜNEN, Dr.Ayper BOĞA. pp:1-204. Ç.Ü Basımevi -2019 2. Xenopus Laevis Anomali Atlası. Ayper BOGA, Tuncay Özgünen. Ç.Ü Tıp Fakültesi Master,Doktora Ders Notu. pp-1-54. Ç.Ü Basımevi-2019.

Notlar

1. İnsan Fizyolojisi.Editör.Erdal AĞAR


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Literatür taraması uygulanması ve önemi hakkında genel giriş
ÖÇ02 Literatür taramasının nasıl yapılması gerektiğinin öğretilmesi
ÖÇ03 Seminerde Sunum planının gerekliliği ve nasıl hazırlandığı hakkında bilgi verilmesi
ÖÇ04 Seminer konusuna uygun görsel,video v.b gibi materyallerin nasıl seçilmesi gerektiği hakkında bilgi verilmesi
ÖÇ05 Literatür taraması nasıl yapıldığının öğretilmesi ve uygulanmasının önemi
ÖÇ06 Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi
ÖÇ07 Literatür çalışması ile derlenen görsel ve videoların değerlendirilmesi
ÖÇ08 Seminer ile ilgili örnek bir seminer sunusunun değerlendirilmesi
ÖÇ09 Hazırlanacak seminerin konusunun seçilmesine yardımcı olma
ÖÇ10 Seminer hazırlıklarının diğer haftalardaki bilgilere göre hazırlanmasının sağlanması
ÖÇ11 Seminerin sunulması ve değerlendirmenin yapılması


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür taranması hakkında genel bilgi Literatür taranacak pubmed v.b gibi sitelerin tanıtımı, konuyla ilgili kitap,broşür broşür v.b
2 Olası tez konusuyla ilgili bilgilere ulaşma İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma
3 Çalışma konusunun tarihçesi İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma
4 Çalışma konusuyla ilgili yapılan tüm çalışmaları bulma İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma
5 Çalışma konusuyla ilgili yapılan tüm güncel yayınları bulma İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma
6 Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi verilerin karşılaştırılması
7 Elde edilen bilgilerin düzenlenmesi verilerin karşılaştırılması
8 Ara Sınav elde edilen kazanımlar
9 Elde edilen bilgilerin analizinin yapılması verilerin karşılaştırılması
10 Literatürlerdeki özetlerin içerğinin değerlendirilmesi değerlendirme sonucunu planlama
11 Literatürlerdeki girişin metodolojik değerlendirilmesi değerlendirme sonucunu planlama
12 Literatürlerdeki materyal ve metodun değerlendirilmesi değerlendirme sonucunu planlama
13 Literatürlerdeki Tartışmanın değerlendirilmesi ve öneminin kavratılması elde edilen tüm verilerin gözden geçirilmesi
14 Literatürlerdeki sonuç kısmının analizi ve değerlendirilmesi Danışman ile fikir alışverişi
15 Seminer sunumunu gerçekleştirme Danışman ile fikir alışverişi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları kazanımların ölçümü
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 21 1 21
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 21 1 21
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 10 3 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.05.2024 09:52