Genel Bilgi
Kod | SRT323 |
Ad | Atölye Stajı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Seramik Bölümü'nde öğretilen teorik ve uygulamalı derslerden öğrendiği bilgilerin ve kazanımların, seramik atölyelerinde uygulamalarını görmek, varsa eksiklerini saptamak; öğrenciyi yönlendirmek, öğrencilerin mesleğini tanıması ve mezuniyet sonrasında edindiği bilgi ve becerileri kullanmasını sağlamak, Üniversite ile seramik sanat atölyeleri arasında ilişkiler kurmak ve bu ilişkilerin gelişmesine katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Seramik atölyelerinde 20 iş günü boyunca seramik sanatı ve teknolojisi ile ilgili deneyimleri kapsamaktadır. Seramik üretim süreçlerinde öğrencilerin bilgi beceri ve farkındalık kazanması amacıyla kurgulanan çalışmalar içerir. Öğrencilerin stajlarını başarılı bir şekilde tamamlamaları için Ç.Ü-GSF staj yönergesinde yazılan talimatlara göre hareket etmeleri gerekmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Seramik Hataları ve Çözüm Yöntemleri, Harry Fraser, Çeviri Zeliha Mete ve İlker Özkan, Karakalem Kitabevi Yayınları, 2010.
Notlar
Seramik Teknolojisi, Ateş ARCASOY, Hasan BAŞKIRKAN, 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans eğitimi süresince edindiği teorik ve uygulama bilgilerinin, meslek yaşamında ne şekilde kullanıldığını gözlemler. |
ÖÇ02 | Alanında sahip olduğu bilgi ve beceriyi kullanarak çalıştığı seramik atölyesinde estetik sanat ürünleri ortaya çıkarır. |
ÖÇ03 | Staj süreci boyunca kendisine verilen işleri zamanında teslim eder. |
ÖÇ04 | Bireysel veya grup halinde çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisi gelişir. |
ÖÇ05 | Farklı disiplinler ile birlikte çalışmaları gözlemleyerek, multidisipliner çalışma alanları arasında gözlem yeteneği kazanır. |
ÖÇ06 | Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. |
ÖÇ07 | Bağımsız olarak proje geliştirir ve yönetir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atölye stajının amacı, içeriği ve yönetmeliği hakkında bilgilendirme. | Ders Bilgi Paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Belirlenen konularda araştırma ve tasarımların yapılması | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Tasarımların yorumlanması ve bir tasarımın birlikte geliştirilerek onaylanması. | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Grup halinde ya da bireysel olarak onaylanan tasarımların uygulamasına başlanması | Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Uygulama çalışmalarına devam edilmesi. | Tasarımlarına yönelik web tabanlı uygulamaların, dergi, katalog ve kitapların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Tasarımı yapılan ürünlerin şekillendirilme işleminin bitirilmesi ve rötuş aşaması. | Tasarımlarına yönelik web tabanlı uygulamaların, dergi, katalog ve kitapların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Kurumaya bırakılan ürünlerin sunumunun yapılması ve uygunluğunun tespit edilmesi | Tasarımlarına yönelik web tabanlı uygulamaların, dergi, katalog ve kitapların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Kurutulan ürünlerin pişirim için fırına yerleştirilmesi. | Kurutma ile ilgili Kaynak kitaplar, dergiler ve web tabanlı veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
10 | Seramiklerin pişirilmesi | Pişirme ile ilgili Kaynak kitaplar, dergiler ve web tabanlı veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
11 | Ürünlerin sırlanması | Sırlama ile ilgili Kaynak kitaplar, dergiler ve web tabanlı veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Sırlı ürünlerin pişirilmesi | Sır pişirimi ile ilgili kaynak kitaplar, dergiler ve web tabanlı veri kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
13 | Ürün sunumu için çalışmalar/hazırlıkların yapılması. | Ürün sunum teknikleri ile ilgili web tabanlı veri kaynakları, dergi ,kitap ve kataloglar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
14 | Bireysel çalışmalar için ürün sunumu. | Ürün sunum teknikleri ile ilgili web tabanlı veri kaynakları, dergi ,kitap ve kataloglar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Grup çalışmaları için ürün sunumu. | Ürün sunum teknikleri ile ilgili web tabanlı veri kaynakları, dergi ,kitap ve kataloglar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 16 | 80 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |