Genel Bilgi
| Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ | 
| MATEMATİK PR. | |
| Kod | MT418 | 
| Ad | Modül Teorisi | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 5 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEYNEP ÖZKURT | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Prof. Dr. ZEYNEP ÖZKURT
                                                    (Bahar)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Modüllerle ilgili temel tanım ve teoremleri kavramak ve parçalanma teoremleri ile sonlu doğuraylı abelyen grupları kavramak
Dersin İçeriği
Modül tanımı ve temel özellikler,Alt modüller,Homomorfizmler ve Bölüm modülleri , Bazı özel modüller, Parçalanma teoremleri, Sonlu Doğurulmuş Abelyen Gruplara uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Rings modles and Linear algebra.B. Hartley and T.O. Hawkes
Notlar
Hungerford, Algebra
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Modül örnekleri verir | 
| ÖÇ02 | Alt modül ve bölüm modülü kavramlarını açıklar. | 
| ÖÇ03 | Direkt çarpım ve direkt toplam ile bir takım modüllerden yeni modüller elde eder. | 
| ÖÇ04 | Sonlu doğrulmuş ve serbest modül kavramını açıklar. | 
| ÖÇ05 | Modüllerdeki parçalanma teoremlerini acıklar. | 
| ÖÇ06 | Sonlu doğuraylı abelyen grupların uygulamalarını yapar | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat edebilmeyi kavrar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini kavrar. | 3 | 
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirip ve yazama yeteneğini gösterir. | 3 | 
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin temel teorilerini doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade edebilme yeteneğini gösterir. | 3 | 
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının kavrar. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde edebilmeyi kavrar. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizemeyi ve açıklamayı kavrar. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğini gösterir. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlama dillerinden en az birini kavrar. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisini gösterir. | 3 | 
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dili kavrar. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme yeteneğini gösterir. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Programlama tekniklerini kavrar ve program yapabilme yetenegini gösterir. | 1 | 
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğini gösterir. | 3 | 
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamalarının çalışma alanlarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık becerisini gösterir. | |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma ve geliştirme becerisi gösterir. | |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi gösterir. | |
| PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik çalışma alanlarına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi kazanır. | 3 | 
| PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslekî etik ve sorumluluk bilinci kazanır. | 5 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Modül tanımı ve özellikler | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 2 | Alt modüller | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 3 | Homomorfizmler ve bölüm modülleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 4 | Direct toplamlar | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 5 | Sonlu doğrulmuş modüller | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 6 | Torsion modüller | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 7 | serbest moduller | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 8 | Ara Sınav | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 9 | Mid Term Exam | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 10 | Bölüm halkaları ve maksimal idealler | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 11 | Hilbert bases theorem | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 12 | Serbest modüllerin altmodülleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 13 | Parçalanma teoremleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 14 | Sonlu doğurulmuş abelyen gruplar | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 15 | Alıştırmalar | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 16 | Alıştırmalar1 | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||