Genel Bilgi
| Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
| BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | BDNZ103 |
| Ad | Hareket Eğitimi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FAHRİ ŞAHİN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FAHRİ ŞAHİN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. FAHRİ ŞAHİN (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitsel oyunlarla ilişkili olarak oyunların genel özelliklerini tanımlayabilecek, çocukların gelişim özelliklerini göz önüne alarak oyun uygulamalarını ve programlamasını gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriği
Temel hareket becerileri ( yer değiştirme, denge,nesne kontrolü gerektiren ve birleştirilmiş hareketler) hareket kavram ve ilkeleri ( vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkisi ) uygulayarak öğrenme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006
Notlar
Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Üretken, Özdeğerlerine saygılı, Akılcı, Sorgulayan, Girişimci, Yaratıcı, |
| ÖÇ02 | Etik kurallara uyma, Toplumsal duyarlılık, |
| ÖÇ03 | Çevre duyarlılığı, Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum, |
| ÖÇ04 | Zamanı etkili kullanma, |
| ÖÇ05 | Farklılıklara saygı gösterme, Öğrenmeyi öğrenme, |
| ÖÇ06 | Problem çözme, Kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme, Kaliteye önem verme |
| ÖÇ07 | Organize etme ve planlama, Karar verme becerisi, Önderlik, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 5 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 1 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 1 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 4 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 2 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Duygusal gelişim | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Zihinsel gelişim | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları | ilgili kaynaklandan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | ara sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 9 | Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim |
| 11 | Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 13 | Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması A | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 14 | Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması B | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
| 15 | Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması C | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||