Genel Bilgi
| Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
| BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | BDMS401 |
| Ad | Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MURAT SANRI
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite ile ile ilgili eğitim
Dersin İçeriği
Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | disleksi nedir genel tanımı |
| ÖÇ02 | okul öncesi belirtiler nelerdir, 1- ve 8 sınıfa kadar belirtileri |
| ÖÇ03 | okuma ile ilgili belirtiler ve yapılabilecekler |
| ÖÇ04 | Diskalkul matematiik oğrenme bozukluğu ve yapılabilecekler. |
| ÖÇ05 | yazma bozukluğu ve yapıabilecekler |
| ÖÇ06 | yazma güçlüğünde görülecek yazma hataları ve çalışmalar |
| ÖÇ07 | dispraksi duyusal entegrasyon bozukluğu. ve çalışmalar |
| ÖÇ08 | VİZE |
| ÖÇ09 | disfazi konuşma ile ilgili problemler ve yapılabilecekler |
| ÖÇ10 | Vize sınavının öğrencilerle değerlendirilmesi |
| ÖÇ11 | disfazi -afazi konuşma dili ilae ilgili güçlükler ve eğitimi |
| ÖÇ12 | işitsel işleme bozukluğu ve yapılabilecekler |
| ÖÇ13 | görsel işleme bozukluğu ve yapılabilecekler |
| ÖÇ14 | aileye yapılacak rehberlik çalışmaları |
| ÖÇ15 | çocuğa evde okulda nasıl yardımcı oluruz |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 3 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 1 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 5 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 5 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | disleksi nedir genel tanımı ve çeşitleri ile ilgili bilgi | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | okul öncesi belirtiler nelerdir, 1- ve 8 sınıfa kadar belirtileri | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması |
| 3 | okuma ile ilgili belirtiler ve yapılabilecekler | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
| 4 | Diskalkul matematiik oğrenme bozukluğu ve yapılabilecekler. | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
| 5 | writing disorder and what can be done | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
| 6 | Writing errors and studies in writing difficulty | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | dispraksi duyusal entegrasyon bozukluğu. ve çalışmalar | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
| 9 | disfazi konuşma ile ilgili problemler ve yapılabilecekler | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
| 10 | Vize sınavının öğrencilerle değerlendirilmesi | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 11 | disfazi -afazi konuşma dili ilae ilgili güçlükler ve eğitimi | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
| 12 | işitsel işleme bozukluğu ve yapılabilecekler | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
| 13 | görsel işleme bozukluğu ve yapılabilecekler | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 14 | aileye yapılacak rehberlik çalışmaları | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 15 | çocuğa evde okulda nasıl yardımcı oluruz | çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||