Genel Bilgi
| Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
| BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | BDMS202 |
| Ad | Eğitimde Proje Hazırlama |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarının ve eğitimcilerin sahip olması gereken yaratıcılık, analitik düşünme, aktif katılım gibi becerilerin gelişmesini ve kullanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
PROJE KAVRAMI VE PROJE TÜRLERİ . OKULLARDA PROJE PROGRAMLARI.PROJE İÇİN KONU SEÇİMİ,LİTERATÜR TARAMASI,PROJENİN PLANLANMASI, POSTER VE BROŞÜR TASARLAMA TEKNİKLERİ: PROJE SUNUMLARIPROJEDE BİLİMSEL YÖNTEMİN UYGULANMASI, VE YÖNETİMİ .
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
https://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/arastirma-projeleri-yarismalari/icerik-basvuran-tum-projeler
Notlar
https://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/arastirma-projeleri-yarismalari/icerik-basvuran-tum-projeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
| ÖÇ02 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
| ÖÇ03 | Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
| ÖÇ04 | Sosyal yardımlaşma ve sosyal sorumluluk projeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 2 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 5 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 4 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 2 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 2 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 2 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | PROJE KAVRAMINA GENEL BAKIŞ. EĞİTİMDE PROJE KAVRAMI. PROJE TÜRLERİ. | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
| 2 | OKULLARDA PROJE PROGRAMLARI. TÜBİTAK Proje Destekleri.. KALKINMA AJANSLARI Eğitime Destek Programları. | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
| 3 | PROJE İÇİN KONU SEÇİMİ | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | LİTERATÜR TARAMASI | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
| 5 | PROJEDE MANTIKSAL ÇERÇEVE | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
| 6 | PROJENİN PLANLANMASI VE YÖNETİMİ | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
| 7 | PROJEDE BİLİMSEL YÖNTEMİN UYGULANMASI | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 9 | PROJE RAPORU HAZIRLAMA, GELİŞTİRME VE SONUÇLANDIRMA | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
| 10 | PROJE DEĞERLENDİRME VE İYİ ÖRNEKLERİN İNCELENMESİ. | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
| 11 | PROJE SUNUMLARI A | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 12 | PROJE SUNUMLARI B | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 13 | POSTER VE BROŞÜR TASARLAMA TEKNİKLERİ . A | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
| 14 | POSTER VE BROŞÜR TASARLAMA TEKNİKLERİ . B | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
| 15 | POSTER VE BROŞÜR TASARLAMA TEKNİKLERİ . C | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||