Genel Bilgi
Kod | BAC113 |
Ad | Rusça 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | GÖZDE BALLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
GÖZDE BALLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Rusça cümle kurmak. Rusça okuma, yazma ve anlama becerileri kazanmak, rusça cümle kurma,
Dersin İçeriği
İsim ,sıfat,zamir fiil çeşitlerini öğrenmek,Rusça çekimlerini yapabilmek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Rusya'ya giden yol,Merhaba rusça,tanışmak kolay ayrılmak zor,Rus dilinin kelime hazinesi
Notlar
ÇALIŞMA KAĞIDI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rusça ögrendiği kelimelerle basit ve bileşik cümle kurar |
ÖÇ02 | Başlangıç seviyesinde dil seviyesini oluşturur |
ÖÇ03 | Rusça dinleme, konuşma, okuma yapabilir |
ÖÇ04 | Rusça gördüğü ve duyduğu metni yazar |
ÖÇ05 | Okuduğu metinle ilgili anlama becerileri kazanır |
ÖÇ06 | yabancı kültürleri tanır ve o ülkenin insanlarıyla iletişime geçmeye yardımcı olur |
ÖÇ07 | yabancı kültürle Türk kültürünü kıyaslar |
ÖÇ08 | rusça dinlediği metni anlar ve metni yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | KİRİL ALFABESİNİ ÖGRENME-( YAZMA ,OKUMA ,DİNLEME ,KONUŞMA) | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | TEMEL İHTİYAÇLARIN KARŞILANABİLMESİ İÇİN GEREKLİ OLAN GÜNLÜK İFADELER,SELAMLAŞMA ,TANIŞMA | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | ADLARDA CİNS AYIRIMI,(ERKEK,DİŞİ ,ORTA CİNS VE BUNLARLA ÖRNEKLER YAPMA) | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | SAHIŞ ZAMİRLERİ,İYELİK ZAMİRLERİ VE BUNLARI KULLANARAK ÖRNEKLER YAPMA | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İŞARET ZAMİRLERİ ÖGRENME VE BU İŞARET ZAMİRLERİNİ KULLANARAK ÖRNEKLER YAPMA | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | ADLARIN TEKİL VE ÇOĞUL ŞEKİLLERİ ÖGRENME VE BUNLARI KULLANARAK CÜMLELER YAPMA | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | FONETİK BİLGİSİ,RUSÇADA VURGULU HARFLERİN DOGRU OKUNUŞUNU ÖGRENME | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | SAYILARIN YAZILIŞI ,OKUNUŞUNU ÖGRENME | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | SAYILARIN AYLARIN GÜNLERİN YAZILIŞINI OKUNUŞUNU ÖGRENME | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | RUSÇADA ÖGRENDİĞİMİZ KELİME VE YAPILARLA CÜMLE KURMA | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | İSİMLERİN YÖNELME DURUMUNUN KURALLARINI ÖGRENME VE CÜMLELER KURMA | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | YÖNELME DURUMUNDAKİ FİİLERİN ÇEKİMLERİNİ ÖGRENME VE CÜMLELER KURMA | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | İSİMLERİN YÖNELME DURUMU EDATLARI VE BUNLARLA İLGİLİ CÜMLE KURMA | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | YÖNELME VE DURUM EDATIYLA CÜMLELER KURMA | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ANLATIM, SORU-CEVAP,UYGULAMA, UYGULAMA | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |