Genel Bilgi
Kod | BAC152 |
Ad | İş Dünyasında Kariyer Seçenekleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYŞE İPEK KOCA BALLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin yaşam ve akademik alanda amaç ve hedef belirlemelerine katkı sağlayarak bunlara ulaşmak için yapılması gereken girişimci tutum ve davranışları kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kariyer, girişimcilik, değişim yönetimi, takım çalışması ve ekip uyumu, yaratıcılık ve yenilikçilik becerileri, öğrenen birey, özgüven ve özsaygı, modelleme becerileri, sunum teknikleri açıklanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Keskin Kenar: Başarılı Yaşamın Sırrı, Jeff Olson
Notlar
Seçtiğin Yaşam Senindir, Düşüncenizi 10 Basit Adımda Gerçekleştirin, Barbara Sher Davut ve Golyat-Malcolm Gladwell
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tek başına bir proje geliştirir. |
ÖÇ02 | Etkili karar alma yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Yaratıcılığın ve yenilikçiliğin önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Girişimciliğin ne olduğunu ve hedeflerine ulaşabilmek için ne gibi sorumluluklar alması gerektiğini analiz eder |
ÖÇ05 | Model alma ve model olma süreçlerini tanımlar |
ÖÇ06 | Kendi kariyer planını yapar |
ÖÇ07 | Kariyer planlamasının önemini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kariyer, Girişimcilik ve Genel Kavramlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Bireysel SWOT analizi ve stratejik yol haritası oluşturmak | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Kaynakların etkin kullanımı ve yeni, kaynaklar yaratmak | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Değişim yönetimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Öğrenen Birey | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Takım çalışması ve ekip uyumu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Özgüven- Özsaygı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kişisel ustalık | Kaynak Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
10 | Yaratıcılık ve yenilikçilik becerileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Girişimcilik ve girişimcilik davranışları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Modelleme becerileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Sunum teknikleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Proje uygulamaları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Proje Uygulamalarının Sunumu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |