Genel Bilgi
Kod | BAC160 |
Ad | Bilim ve Sanatta Bilinen Portreler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen ABDURRAHMAN KÜTÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen ABDURRAHMAN KÜTÜK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanat konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi, bilimin ve bilimsel düşüncenin kronolojik olarak gelişimini, geldiği noktayı ve geleceğine ilişkin öngörüler hakkında fikir sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Sanat, Türkiye'de Sanatın Gelişimi, Günümüzde Sanat Zihniyetleri, Bilim nedir, Kültür bilimi ve kültür felsefesi. Dünyaya yön veren bilim ve sanatçılar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Sanatın Büyük Ustaları, Dünyayı Değiştiren Müslüman ve Türk Bilim Adamları hakkında kitap, makale,video.
Notlar
Konu ile ilgili fotoğraf, dijital film, belgeseller.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat konusunda temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Bilim konusundaki temel kavramları sıralar. |
ÖÇ03 | Bilim ve sanatta önemli kişileri açıklar. |
ÖÇ04 | Dünyayı etkileyen dehaları tanıyarak kendisinde olan yeteneği çözümler. |
ÖÇ05 | yaratıcılık nasıl olur çözümler. |
ÖÇ06 | başarmanın nasıl gerçekleşeceğini çözümler. |
ÖÇ07 | bilim ve sanatın evrensel olduğunu çözümler. |
ÖÇ08 | Başarmak için ne kadar düzenli ve çok çalışması gerektiğini sıralar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve Sanatlar | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Sanat ve Kültür ilişkisi, Sanat ve Eğitim ilişkisi | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sanat Felsefesi | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Türkiye'de Sanatın Gelişimi, Günümüzde Sanat Akımları | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Bilim nedir; bilim tarihi nedir, neden okunmalıdır; bilim, felsefe ve diğer disiplinler arasındaki ilişkiler nelerdir | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Pozitivizmin yükselişi | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kültür bilimleri ve kültür felsefesi | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Portre 1-2-3 | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Portre 4-5-6 | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Portre 7-8-9 | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Portre 10-11-12 | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Portre 13-14-15 | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Portre 16-17-18 | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Portre 19-20-21 | Belirtilen kitapların, makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |