Genel Bilgi
Kod | BAC219 |
Ad | Mikro İktisat |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BAŞAK GÜL AKAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ahmet Turan ÖZHUY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İktisadi analizin fayda, talep, tüketici tercihleri ve firma maliyetleri gibi mikro ölçekli konularını ele almak dersin temel amacıdır.
Dersin İçeriği
Tüketim teorisi, talep kanunu, piyasa talep eğrisi, tam rekabet piyasası, monopol piyasası, aksak rekabet piyasaları, faktör piyasaları, genel denge ve refah ekonomisi anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
İktisada Giriş-Nisan Kitabevi Yayınları-Editör:Kemal YILDIRIM İktisada (Farklı Bir) Giriş - Fikret ŞENSES - İletişim Yayınları Mikro Ekonomi - Daron ACEMOĞLU, David LAIBSON, John A. LIST - Beta Basım Yayım
Notlar
İktisattan Çıkış - Emre ALKİN - Destek Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar. |
ÖÇ02 | Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar. |
ÖÇ03 | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. |
ÖÇ04 | Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar. |
ÖÇ05 | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ06 | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
ÖÇ07 | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında politika seçenekleri üretir. |
ÖÇ08 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekonominin ana sorunları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Tüketici Teorisi ve Tüketici Davranışları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tüketici Dengesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Üretici Teorisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Üretim Fonksiyonu, Üretim Olanakları Eğrisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Piyasa Arz ve Talebi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tam Rekabet Piyasası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aksak Rekabet Piyasaları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Monopol piyasası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Oligopol Piyasası ve Oyun Teorisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Faktör Piyasaları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Genel Denge ve Refah Ekonomisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Piyasalar ve Hükümet | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tekrar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |