Genel Bilgi
Kod | BAC319 |
Ad | İşletme Finansmanı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Ayşe KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Ayşe KAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, işletme finansmanının kavram ve teorilerini öğreterek, bu teorilerin pratik uygulamalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste temel finansal tabloları okuma, işletmelerde finansal analiz ve planlama öğrenilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
İşletme Finansmanı, Seçkin Yayıncılık, Prof. Dr. Hatice GEREKLİOĞLU DÜZAKIN
Notlar
İşletme Finansmanı, Nobel Akademik Yayıncılık, 2009, Prof. Dr. Osman OKKA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oran yöntemi ile finansal analiz yapar |
ÖÇ02 | İşletmelerde kara geçiş noktasını hesaplar |
ÖÇ03 | Faaliyet ve finansal kaldıraçları hesaplar |
ÖÇ04 | Finansal planlama yapar |
ÖÇ05 | Nakit bütçesi oluşturur |
ÖÇ06 | Proforma finansal tablolar hazırlar |
ÖÇ07 | İşletmenin aktiflerinin yönetimini tanır |
ÖÇ08 | İşletmenin stoklarının yönetimini tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | *Finansal Amaç ve Finans Fonksiyonu | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | *Finansal Analiz ve Denetim:Oran Yöntemiyle Finansal Analiz | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | *Finansal Analiz ve Denetim:Yüzde Yöntemiyle Finansal Analiz | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
4 | *Kara Geçiş Analiz Tekniği | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
5 | *Faaliyet Kaldıracı, Finansal Kaldıraç ve Bileşik Kaldıraç | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | *Fon Akım Analizi, Finansal Planlama | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | *Proforma Finansal Tablolar | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nakit Bütçesi | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Aktiflerin Yönetimi :Dönen Değerler ve Sabit Değerler Yönetiminin Önemi | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Alacak Yönetimi ve Kredili Satış Politikası | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Alacak Yönetimi ve Kredili Satış Politikası-2 | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
13 | Nakit Yonetimi | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Stok Yonetimi | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Dersin kitabının ilgili bolumunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |