Genel Bilgi
Kod | BAC441 |
Ad | Yönetimde Güncel Konular |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYŞE İPEK KOCA BALLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. AYŞE İPEK KOCA BALLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilere yönetim bilimindeki güncel gelişmelerle ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Yönetimde çağdaş konuları, küreselleşen dünyada yönetimi, ülkeler arası yönetim uygulamalarını, günümüzde yöneticilerin karşılaştıkları sorunları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yönetimde Güncel Konular, Harun Şeşen, Sait Gürbüz, Beta Basım Yayın
Notlar
İlgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yönetim alanındaki güncel gelişmeleri açıklar |
ÖÇ02 | Yönetim alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek tartışır. |
ÖÇ03 | Güncel gelişmelerle geçmiş arasında bağlantılar kurar |
ÖÇ04 | Yeni gelişmeler ışığında geleceğe dair öngörülerde bulunur |
ÖÇ05 | Yeni gelişmelerin birey ve örgütleri nasıl etkileyeceğini anlar. |
ÖÇ06 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgular. |
ÖÇ07 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümler. |
ÖÇ08 | Yönetim alanındaki postmodern yaklaşımları açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Medya, Sanal Örgütler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
2 | Kurumsal Yönetim ve Etik | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Çalışanların Güçlendirilmesi (Empowerment) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Öğrenen Örgütler, Bilgi Yönetimi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Değişim Mühendisliği (Reengineering) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Temel Yetenek, Dış kaynaklardan yararlanma | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Yalın Örgütler (Yalın Yönetim) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Küçülme (Downsizing), Benchmarking | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kaynak Bağımlılığı | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Sosyal Sermaye | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Şebeke Örgütler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Liderlik yaklaşımları: etkileşimsel , dönüşümsel, sipirütüel liderlik | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Entelektüel sermaye yönetimi: entelektüel sermaye, insan sermayesi, ilişkiler sermayesi ve yapısal sermaye, Entelektüel Sermaye Ölçümü | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Genel değerlendirme | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |