BAC445 Gönüllülük Çalışmaları

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAC445
Ad Gönüllülük Çalışmaları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen ABDURRAHMAN KÜTÜK
Dersin Öğretim Elemanı Öğretmen ABDURRAHMAN KÜTÜK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin içinde yaşadıkları toplum sorunlarını gözlemlemelerine, topluma karşı sorumluluklarını takım çalışması içinde ve aynı zamanda bireysel inisiyatif alarak gerçekleştirebilmelerine katkıda bulunmaktır.

Dersin İçeriği

Toplumsal duyarlılık projeleri oluşturma, proje yazma, sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma, yaratıcı projeler geliştirme, diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilendirmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Türkiye'de Gönüllülük, Deneyimler, Sınırlılıkları Yeni Yaklaşımlar

Notlar

Çeşitli gönüllülük Proğramları, belgeseller, broşürler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi çözümler.
ÖÇ02 Toplumun içinde yaşarken farkındalığını açıklar.
ÖÇ03 Toplumsal duyarlılığın nasıl bir etki bıraktığını çözümler.
ÖÇ04 Gönüllü çalışmayı öğrenme ve takım çalışması yapabilmeyi açıklar.
ÖÇ05 Proje oluşturmayı ve uygulamayı öğrenebilme, Yaptığı projeyi toplum önünde sunar.
ÖÇ06 Toplumsal duyarlılık nasıl geliştiğini tartışır.
ÖÇ07 paylaşma ve birlikte yaşam kültürüne sahip olmanın önemini açıklar.
ÖÇ08 toplumsal barışa katkı sağlandığının farkındalığını çözümler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
2 Örnek sosyal sorumluluk projelerinin Tanıtımı Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Proje yazma Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
5 Proje taslağı sunumu Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 Proje uygulamaları 1 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Proje uygulamaları 2 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Performans değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Proje uygulamaları 3 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Proje uygulamaları 4 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Proje uygulamaları 5 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Proje uygulamaları 6 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Proje uygulamaları 7 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Proje sunumları ve değerlendirme 1 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Proje sunumları ve değerlendirme 2 Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 12:22