Genel Bilgi
Kod | BAC445 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen ABDURRAHMAN KÜTÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen ABDURRAHMAN KÜTÜK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin içinde yaşadıkları toplum sorunlarını gözlemlemelerine, topluma karşı sorumluluklarını takım çalışması içinde ve aynı zamanda bireysel inisiyatif alarak gerçekleştirebilmelerine katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Toplumsal duyarlılık projeleri oluşturma, proje yazma, sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma, yaratıcı projeler geliştirme, diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilendirmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Türkiye'de Gönüllülük, Deneyimler, Sınırlılıkları Yeni Yaklaşımlar
Notlar
Çeşitli gönüllülük Proğramları, belgeseller, broşürler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi çözümler. |
ÖÇ02 | Toplumun içinde yaşarken farkındalığını açıklar. |
ÖÇ03 | Toplumsal duyarlılığın nasıl bir etki bıraktığını çözümler. |
ÖÇ04 | Gönüllü çalışmayı öğrenme ve takım çalışması yapabilmeyi açıklar. |
ÖÇ05 | Proje oluşturmayı ve uygulamayı öğrenebilme, Yaptığı projeyi toplum önünde sunar. |
ÖÇ06 | Toplumsal duyarlılık nasıl geliştiğini tartışır. |
ÖÇ07 | paylaşma ve birlikte yaşam kültürüne sahip olmanın önemini açıklar. |
ÖÇ08 | toplumsal barışa katkı sağlandığının farkındalığını çözümler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Örnek sosyal sorumluluk projelerinin Tanıtımı | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Proje yazma | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
5 | Proje taslağı sunumu | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Proje uygulamaları 1 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Proje uygulamaları 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Performans değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Proje uygulamaları 3 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje uygulamaları 4 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje uygulamaları 5 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje uygulamaları 6 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje uygulamaları 7 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje sunumları ve değerlendirme 1 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje sunumları ve değerlendirme 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |