Genel Bilgi
Kod | BAC440 |
Ad | İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYŞE İPEK KOCA BALLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kurumsal sosyal sorumluluk işletmelerin başlı başına doğru konumlandırması gereken bir stratejidir. Bu dersin amacı geleceğin yöneticileri olarak değerlendirebileceğimiz işletme bölümü öğrencilerine, özellikle günümüzde göz ardı edilen iş etiği kavramını tanıtmak, iş etiği ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarının işletmenin başarısı üzerinde etkilerini açıklamaktır.
Dersin İçeriği
İş etiği ve sosyal sorumluluk kavramı, işletmeler açısından iş etiğinin gerekleri, toplumsal sorumluluk ve iş ahlakı, sosyal sorumluluk alanları, sosyal sorumluluk yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk ilkeleri, kurumsal sosyal sorumluluk ve strateji konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, Çetin Bektaş, Beta Yayınları
Notlar
Etik ve Sosyal Sorumluluk, İlgili Kavramlar ve Aralarındaki İlişkiler, Tamer Kılıç, Gazi Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sorumluluk, etik ve ahlak kavramları hakkında temel bilgileri açıklar |
ÖÇ02 | Kurumsal sosyal sorumluluk alanlarına yönelik bilgileri ve örnekleri tanımlar |
ÖÇ03 | Üretim, muhasebe ve insan kaynakları yönetimi gibi işletme fonksiyonlarında etiğin rolünü analiz eder |
ÖÇ04 | İş etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarının Türkiye'deki gelişim sürecini açıklar |
ÖÇ05 | İş etiği ve sosyal sorumluluk alanında araştırma raporu sunar |
ÖÇ06 | İş etiği ve sosyal sorumluluk araştırmalarında kullanılacak yöntemleri uygular |
ÖÇ07 | Uluslararası rehber ve standartların ilke ve uygulamalarını açıklar |
ÖÇ08 | İş yerinde iş etiğine konu olabilecek konuları ayırt eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgi verilmesi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Etik ve etiğe ilişkin temel kavramlar | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Sosyal sorumluluk ve etik ilişkisi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yönetim ve etik | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Stratejik yönetim ve etik, örgüt kültürü ve etik | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Pazarlama etiği, finans ve etik, muhasebe ve etik | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İnsan Kaynakları ve Etik ,Üretim ve Etik | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | KSS Rehber ve Standartları, Davranış Kodları | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Etik, KSS ve İnsan Kaynakları Yönetimi İlişkisi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çalışan Katılımlı Sosyal Sorumluluk Projeleri, Sivil Toplum Kuruluşları ile İlişkiler ve İnsan Kaynakları Yönetimi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Etik ve KSS Konularına Eleştirel Bakış | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İşletmelerin Sosyal Sorumluluk Projeleri - Örnek olay inceleme | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrencilerin proje sunumları | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |