Genel Bilgi
Kod | EBS217 |
Ad | Bağışıklama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere doğal doğum felsefesi kazandırarak doğal ve müdahalesiz doğum eylemini destekleme ve gerçekleştirme yeteneği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Doğal doğum felsefesi, kanıta dayalı uygulamalar, ağrı yönetimi ve doğum desteği
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1. Aksakoğlu G, Ellidokuz H. Bulaşıcı Hastalıklarla Savaş İlkeleri. Açılım Yayıncılık. İzmir, 1996 2. Aksakoğlu G. Bulaşıcı Hastalıkla Savaşım. DEU Rektörlük Basımevi, 3üncü Basım. İzmir, 2008 3. Bertan M, Güler Ç. Halk Sağlığı Temel İlkeleri. Özışık Ofset, Ankara, 1995 4. Dirican R Toplum Hekimliği (Halk Sağlığı) Dersleri. Hatipoğlu Yayınevi, Ankara, 1990 5. Akın L. Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü. Halk Sağlığı Temel Bilgiler (Ed. Güler Ç, Akın L). Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aşı çeşitlerini bilir. |
ÖÇ02 | Bağışıklamada ana prensipleri bilir ve uygular. |
ÖÇ03 | Çocukluk ve yetişkin döneminde uygulanan aşıları ve önemini bilir. |
ÖÇ04 | Halkı bağışıklama konusunda eğitir. |
ÖÇ05 | Ulusal aşı takviminde yer alan aşıları bilir. |
ÖÇ06 | Bebek, çocuk ve yetişkinlik dönemi aşılarını uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki yasa ve yönetmelikler çerçevesinde ebenin rol ve sorumluluklarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslararası sağlık göstergelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anne sağlığının önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın ve erkek üreme organları anatomisi ve fizyolojisini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İntrauterin dönemden başlayarak, anne, yenidoğan ve ailesinin fiziksel, psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirmesine yönelik bakım gereksinimlerini karşılar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prekonsepsional dönem, gebelik ve doğum öncesi süreçte gebeye/çifte genetik danışmanlık yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğum sonu dönemde normal loğusa, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık göstergelerini iyileştirmeyi hedefleyip, anne-bebek sağlığını korumaya ve yükseltmeye yönelik hizmet verir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kadında görülen jinekolojik sorunlara yönelik, gerekli bakım ve girişimlerini planlar, uygular ve bu konuda sağlık eğitimi yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm yaşam evrelerinde kadının bakım gereksinimlerini karşılar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki rol ve sorumluluklarının bilincinde ebelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonu için yönetim aktivitelerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık uygulamalarını kendi yaşamına aktarır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlıklı/hasta birey ve ekip üyeleri ile etkin iletişim becerilerini kullanarak iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim sağlayabilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sağlık hizmetleri doğrultusunda gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde kadın, gebe, anne ve yenidoğanı etik değerlerle, ailesi ve yaşadığı toplum içinde bütüncül ve insancıl bir anlayışla ele alır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bağışıklamanın Önemi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İmmun Sistem ve Hastalıkları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Erişkinde aşılama | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İmmün Zayıf Hastalarda Aşılama | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Difteri, Tetanoz, Boğmaca Aşıları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Haemophilus Influenze Tip B Aşıları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Polio Aşısı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Okuma, araştırma, tekrar gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meningokok Aşısı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hepatit Aşıları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kızamık-Kabakulak-Kızamıkçık Aşıları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | BCG Aşısı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Konjuge Pnömokok Aşısı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Varisella Aşısı, Kuduz Aşısı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Seyahat Aşıları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma, tekrar gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma, tekrar gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |