Genel Bilgi
Kod | MAK107 |
Ad | Enerji Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OSMAN ÖZTUTAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OSMAN ÖZTUTAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; Sanayide enerji yönetimini kavrayabilme,türk sanayisinin yapısını tanıma,Bileşik ısı-güç üretim sistemlerinin uygulamalarını kavrayabilme,Türkiye ve Dünyada genel enerji politikaları ile enerji yöneticisinin sahip olması gereken özelliklerinin neler olduğu amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Sanayide Enerji Yönetiminin tanımı ve enerji tasarrufunun önemi 2- Enerji yönetim programının başlatılması 3- Enerji yöneticisinin görevleri 4- Türkiye ve dünyada uygulanan enerji tasarrufu politika örnekleri 5- Bileşik ısı-güç sistemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Enerji yönetimi
Notlar
Kazanlarda enerji yönetimi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanayide enerji yönetimi tanımı ve enerji tasarrufunun öneminin öğrenir |
ÖÇ02 | Enerji Yönetim programı nasıl başlatılırın öğrenir |
ÖÇ03 | Enerji yöneticisi hangi özelliklere sahip olmalının öğrenir |
ÖÇ04 | Enerji Yöneticisinin görevleri nelerdir in öğrenir |
ÖÇ05 | Enerji muhasebe sisteminin oluşturulmasının öğrenir |
ÖÇ06 | Enerji izleme ve hedef oluşturmanın aşamaları nelerdir in öğrenir |
ÖÇ07 | Rapor yazmanın amaçları nelerdir in öğrenir |
ÖÇ08 | Bir fabrikada enerji yönetimi organizasyon şeması ile bir kazan dairesinde tesbit edilen ve enerji tasarrufu sağlamaya yönelik genel bulgular ın öğrenir |
ÖÇ09 | Tüketilen enerji ile ilgili grafik olarak hazırlanan enerji-maliyet ile ilgili yorumları öğrenir |
ÖÇ10 | Dünyada uygulanan enerji tasarrufu örneklerini öğrenir |
ÖÇ11 | Türkiyede ki enerji verimliliği kanunu özetinin öğrenir |
ÖÇ12 | Bileşik ısı-güç üretim sistemleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tasarım ile ilgili teknik resim okuyabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır, makine parçaları tasarımı yapabilir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili ölçme ve kontrol yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir ve ölçme/kontrol aletlerini kullanabilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat yöntemleri hakkında bilgi sahibidir ve üretilmesi istenilen makine parçaları için uygun olan imalat yöntemini seçebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik uygulamalar kapsamında kullanılan malzemeleri ve genel özelliklerini bilir, imalat için malzeme seçimini yapabilir ve malzeme muayene yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine parçalarının imalatında kullanılan temel takım tezgahlarının rutin bakım ve onarım işlemlerini gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Enerji kaynakları hakkında bilgi sahibidir, sanayi için enerji yönetimi ve enerji tasarrufu uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı için gerekli olan bilişim ve simülasyon teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve bilgisayar destekli programları kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomatik kontrol sistemlerinde kullanılan hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını tanır ve temel düzeyde tasarımını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili temel aletlerin, üretim tezgahlarının ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kurallarını bilir, çevre koruma bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında ve görev aldığı kuruluş içerisinde bulunan insanlar ile ilişkilerinde uyması gereken mesleki etik, sosyal sorumluluk ve etkili iletişim kurma tekniklerini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanayide enerji yönetimi tanımı ve enerji tasarrufunun önemi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Enerji yönetim programı nasıl başlatılır | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Enerji yöneticisi hangi özelliklere sahip olmalı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Enerji Yöneticisinin görevleri nelerdir | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Enerji muhasebe sisteminin oluşturulması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Enerji izleme ve hedef oluşturmanın aşamaları nelerdir | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Rapor yazmanın amaçları nelerdir | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Bir fabrikada enerji yönetimi organizasyon şeması ile bir kazan dairesinde tesbit edilen ve enerji tasarrufu sağlamaya yönelik genel bulgular | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tüketilen enerji ile ilgili grafik olarak hazırlanan enerji-maliyet ile ilgili yorumlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Dünyada uygulanan enerji tasarrufu örnekleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dünyada uygulanan enerji tasarrufu politika örnekleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiyede ki enerji verimliliği kanunu özeti | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bileşik ısı-güç üretim sistemleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Üçlü Sistemler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literature review | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literature review | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |