Genel Bilgi
Kod | SD0135 |
Ad | Reklamcılık Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ENGİN ÇELEBİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ENGİN ÇELEBİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ENGİN ÇELEBİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Popüler kültürün üretildiği bir alan olarak reklamcılık uygulamalarına yönelik pratik bir bakış açısı sağlatılacaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında öğrencilere reklamcılık mesleğine yönelik temel bilgilerin öğretilmesi sağlanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Çelebi, E. "4-6 Yaş arası Çocukların Televizyon İzleme Alışkanlıkları Üzerine Okul öncesi Öğretmenlerin Görüş ve Tutumları", Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.7, sa.32, ss.476-485, 2014 Çelebi, E. "Televizyon Reklamlarının Çocukların Davranışsal Tutumları Ve Obezite Gelişme Riski Üzerine Etkileri",Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, cilt.2, sa.4, ss.97-107, 2014
Notlar
Çelebi, E. "Covid-19 Pandemi Sürecine Yönelik Kamu Spotlarının Etkinliği Üzerine Bir Araştırma", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, cilt.11, sa.17, ss.3453-3474
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Reklamcılık alanındaki temel kavramları ve modelleri öğrenir. |
ÖÇ02 | Reklamcılıkta yaratıcı düşünmeyi geliştirici yöntem ve stratejileri kullanılabilir. |
ÖÇ03 | Reklamcılık uygulamalarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
ÖÇ04 | Alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri uygulayabileceği yöntemleri kullanır. |
ÖÇ05 | Reklamcılık alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Yerel, ulusal ve uluslararası reklamları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
ÖÇ07 | Reklamcılık uygulamalarının gerektirdiği düzeyde görsel tasarım uygulamaları bilgisine sahip olur. |
ÖÇ08 | Yerel ve global reklamların ayırt edici özelliklerini tanımlayabilir. |
ÖÇ09 | Yaratıcı tekniklerini kullanarak reklam uygulamları yaratır. |
ÖÇ10 | Reklamın toplumsal işlevlerini ve tarihsel gelişimi öğrenir. |
ÖÇ11 | Reklamın gündelik hayata yönelik sosyal etkilerini öğrenir. |
ÖÇ12 | Sosyal medya reklamlarını inceleyip analiz edebilir. |
ÖÇ13 | reklamcılık uygulamalarıyla ilgili son trendleri öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Reklamcılık meslegine genel bir bakıss | Ders Notlarını Okuma | |
2 | Reklamın Gundelik Hayata Etkileri | Ders Notlarını Okuma | |
3 | Sanayi Devrimi Sonrasında Reklamcılık | Ders Notlarını Okuma | |
4 | Reklam ve Kitlelerin Yonlendirilmesi | Ders Notlarını Okuma | |
5 | Reklam ve Tuketim Kulturu | Ders Notlarını Okuma | |
6 | Reklam ve Imaj | Ders Notlarını Okuma | |
7 | Reklam ve Populer Kultur | Ders Notlarını Okuma | |
8 | Ara Sınav | Ders Notlarını Okuma | |
9 | Reklamcılık ve Kultur Endustrisi | Ders Notlarını Okuma | |
10 | Reklam Analizi | Ders Notlarını Okuma | |
11 | Reklam ve İdeoloji | Ders Notlarını Okuma | |
12 | Reklam ve Popart | Ders Notlarını Okuma | |
13 | Reklam ve Modernizm | Odev, Uygulama | |
14 | Reklam ve Kitle Kültürü | Ders Notlarını Okuma | |
15 | Reklam Tasarımı Uygulaması | Odev, Uygulama | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarını Okuma, Araştırma Yapma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarını Okuma, Araştırma Yapma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |