Genel Bilgi
Kod | TMD118 |
Ad | Malzeme Bilgisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Balıkçılık uygulamaları için malzemelerle ilgili basit kavram ve bilgileri öğrenmek ve anlamak. Tarımsal inşaatta kullanılan yapı malzemelerinin tanıtılması, kimyasal-fiziksel özelliklerinin verilmesi, öğrencilerin, yapı malzemelerinin üretim teknik ve teknolojilerini, özelliklerini ve kullanım amaçlarını öğrenmelerini, yapı malzemesinden kaynaklanan sorunları analiz edebilmelerini ve belli bir amaç için en uygun malzemeyi seçebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Giriş, yapı malzemelerinin önemi, seçimi ve sınıflandırılması, yapı malzemelerinin tanımlanması ve genel özellikleri, ahşap ve ahşap ürünleri, taşlar, kil türevi malzemeler, kerpiç, tuğla, toprak yapı malzemeleri ve kullanım alanları, harç elemanı ve harç çeşitleri / bağlayıcı malzemeler, çimento, boyalar ve camlar, beton ve betonarme, beton malzeme üretimi ve kullanımı, metal malzemeler, plastikler, koruma ve yapı yalıtım malzemeleri, tarımsal yapılarda kullanılan yapı malzemeleri, genel yapı elemanlarının tanıtımı (temel, duvar, çatı, pencere, kapı, vb), yapılarda malzeme ihtiyacının belirlenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Malzeme Bilgisi
Notlar
Ders için hazırlanan sunumlar (yayınlanmamış)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Malzeme Bilgisi dersi sayesinde edindiği bilgileri kullanarak balıkçılık sektöründe malzeme seçimi, araç ve gereç tasarımı yapabilir. |
ÖÇ02 | Malzeme biliminin teknik terimlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Yapılarda kullanılan malzemeleri tanır ve sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Yapıların tasarımında en uygun yapı malzemesini seçebilir. |
ÖÇ05 | Malzemenin nelerden zarar göreceği konusunda bilgi sahibi olur. Knows what the material will suffer from. |
ÖÇ06 | Yapı malzemesinin özelliklerini, kalite parametrelerini ve kullanım amaçlarını belirleyebilmeyi ve değerlendirebilmeyi öğrenir. |
ÖÇ07 | Yapılarda yapı malzemesinden kaynaklanan sorunları belirleyebilir ve çözebilir. |
ÖÇ08 | Yapı malzemelerinin tepkilerini bilir ve koruma yöntemleri önerebilir. |
ÖÇ09 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini öğrenir. |
ÖÇ10 | Konu ile ilgili güncel sorunlar ve gelişmeler hakkında bilgi öğrenir. |
ÖÇ11 | Temel mühendislik bilgilerini tasarım esaslarıyla ilişkilendirebilmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, yapı malzemelerinin önemi, seçimi ve sınıflandırılması | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yapı malzemelerinin tanımlanması ve genel özellikleri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yapı malzemelerinin fiziksel ve kimyasal özellikleri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ahşap ve ahşap ürünleri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Taşlar, kil türevi malzemeler, kerpiç, tuğla | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Toprak yapı malzemeleri ve kullanım alanları | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Harç elemanı ve harç çeşitleri / bağlayıcı malzemeler, çimento | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Boyalar ve camlar | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Beton ve betonarme, beton malzeme üretimi ve kullanımı | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Metal malzemeler | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Plastikler | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Koruma ve yapı yalıtım malzemeleri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Devam-Koruma ve yapı yalıtım malzemeleri | Ders materyali okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Malzeme ihtiyaçlarının belirlenmesi | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |