SUF320 Türkiye Denizleri Plankton Toplulukları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF320
Ad Türkiye Denizleri Plankton Toplulukları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİM POLAT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEVİM POLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiye Denizleri plankton topluluklarını tanıyarak, dağılım özellikleri hakkında temel bilgileri kazanmak, denizler arasındaki hidrografik etkileşimlerin plankton topluluklarına etkilerini anlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste denizel pelajik çevrenin özellikleri, Akdeniz, Ege, Marmara denizi ve Karadenizin genel özellikleri Türkiye denizlerindeki plankton çalışmaları, Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimler ve planktona etkileri öğretilmektedir. Aynı zamanda denizlerimizin plankton çeşitliliği ve yoğunluğu yönünden karşılaştırması, iklim değişikliği ve plankton, izleme çalışmalarında planktonun önemi, Türkiye denizlerinde izleme çalışmaları konuları güncel örnekler ve gösterimlerle anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Ders Notları 2. Denizel Fitoplankton, Koray T. Ege Üniversitesi İzmir

Notlar

Denizlerimizde plankton toplulukları üzerine basılmış kitaplar ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Planktonun denizel ortamdaki rolünü tanımlar
ÖÇ02 Denizel ortamda dağılım gösteren plankton topluluklarını taksonomik olarak sınıflandır.
ÖÇ03 Türkiye denizlerinin genel hidrografik ve ekolojik özelliklerini açıklar
ÖÇ04 Türkiye denizlerinde dağılım gösteren plankton topluluklarını sıralar
ÖÇ05 Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimlerin plankton topluluklarına etkileri hakkında değerlendirme yapar.
ÖÇ06 Türkiye denizlerinde plankton çalışmalarının kronolojisini açıklar.
ÖÇ07 Denizlerimizde gerçekleştirilen izleme çalışmaları hakkında değerlendirme yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Denizel çevre ve pelajik ortam özellikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Denizel fitoplankton ve zooplankton grupları, Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Akdenizin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Karadenizin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Ege Denizinin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Marmara Denizinin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Türkiye denizlerinde plankton çalışmalarının kronolojisi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiye denizlerinde plankton çalışmaları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimler ve plankton dağılımına etkileri Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Denizlerimizin plankton yoğunluğu yönünden karşılaştırılması Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Denizlerimizin plankton çeşitliliği yönünden karşılaştırılması Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Aşırı plankton artışları ve sonuçları, Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 İklimsel değişimler ve plankton izleme çalışmalarında planktonun önemi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Denizlerimizde gerçekleştirilen izleme çalışmaları. Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:32