Genel Bilgi
Kod | TIK201 |
Ad | Davranış Psikolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Sosyal Çalışmacı RAMAZAN ALTUNÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Sosyal Çalışmacı RAMAZAN ALTUNÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Psikolojinin temel kavramlarını öğrencilere anlatmak, kişisel ve mesleki yaşantılarında bu bilgileri kullanarak kişisel gelişimlerine katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Psikoloji biliminin doğası,Kişilik psikolojisi, Benlik kuramları ile psikolojik rahatsızlıklar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
İnsan ve Davranışı, Doğan CÜCELOĞLU Remzi Kitabevi (1991)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikolojinin temel kavramlarını öğrenerek kişisel ve akademik yaşamı içerisinde karşılaştığı birçok kavramı detaylı bir şekilde bilir. |
ÖÇ02 | Öğrendiği yeni kavram ve bilgiler kişisel anlamda farkındalığını arttırır ve bu durum da kişisel gelişimini olumlu etkiler. |
ÖÇ03 | Öğrendiği yeni bilgilerle birlikte olaylara ve kişilere olan bakış açısı değişir ve gelişir. |
ÖÇ04 | Öğrendiği bilgileri kişilerarası iletişimini güçlendirmek için kullanır. |
ÖÇ05 | Eğitim alanı olan tiyatro sanatı ve oyunları içerisinde yeralan psikolojik karakterleri ve bu karakterlerin gelişimini daha iyi tanır. |
ÖÇ06 | Oyunlarında, hakkında daha detaylı bilgi sahibi olduğu psikolojik karakterleri ve rahatsızlık düzeyindeki patolojik karakterleri daha etkili bir şekilde canlandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikoloji biliminin doğası, Değişik yaklaşım türleri | Kaynak Okuma, Araştırma | |
2 | Psikoljinin tanımı, Psikolojinin alanları | Kaynak Okuma, Araştırma | |
3 | Duyum ve algılama | Kaynak Okuma, Araştırma | |
4 | Öğrenme | Kaynak Okuma, Araştırma | |
5 | Güdülenme | Kaynak Okuma, Araştırma | |
6 | Heyecan, Heyecanların incelenmesi | Kaynak Okuma, Araştırma | |
7 | Kaygı, Engellenme, Çatışma | Kaynak Okuma, Araştırma | |
8 | Günlük yaşantımızda güdü ve heyecanlar, Kaygı ve gerginlikle başaçıkma yolları, Engellenmeyle başaçıkma yolları, Saldırganlık eğilimi. | Kaynak Okuma, Araştırma | |
9 | Yaşam boyu gelişim, Bireyin bedensel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimi. | Kaynak Okuma, Araştırma | |
10 | Çocuğa kötü davranma ve altında yatan sebepleri | Kaynak Okuma, Araştırma | |
11 | Boşanma, nedenleri ve etkileri | Kaynak Okuma, Araştırma | |
12 | Kişilik psikolojisi, Freud´un kişilik kuramı | Kaynak Okuma, Araştırma | |
13 | Benlik kuramları (Rogers´ın benlik kuramı Maslow´un kuramı) | Kaynak Okuma, Araştırma | |
14 | Ara Sınav | Kaynak Okuma, Araştırma | |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar 1 | Kaynak Okuma, Araştırma | |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar 2 | Kaynak Okuma, Araştırma | |
17 | Normaldışılığın tanımı | Kaynak Okuma, Araştırma | |
18 | Normaldışı davranışlar psikolojisi, | Kaynak Okuma, Araştırma | |
19 | Kaygıyla ilgili bozukluklar, Fobiler | Kaynak Okuma, Araştırma | |
20 | Obsesif-kompulsif bozukluklar | Kaynak Okuma, Araştırma | |
21 | Konversiyon histerisi, Psikojenik ağrı, Hipokondri | Kaynak Okuma, Araştırma | |
22 | Dissosiyatif bozukluklar, Psikolojik amnezi, Psikojenik füg, Birden fazla kişilik | Kaynak Okuma, Araştırma | |
23 | Psikozlar, Şizofreni | Kaynak Okuma, Araştırma | |
24 | Paranoid bozukluk, Bipolar bozukluk | Kaynak Okuma, Araştırma | |
25 | Organik zihin bozuklukları | Kaynak Okuma, Araştırma | |
26 | Madde bağımlılığına bağlı bozukluklar,Alkolizm, Uyuşturucu madde kullanımı ve tedavileri | Kaynak Okuma, Araştırma | |
27 | Psikoseksüel bozukluklar | Kaynak Okuma, Araştırma | |
28 | Kişilik bozuklukları | Kaynak Okuma, Araştırma | |
29 | Psikoterapi yöntemleri, ilaç tedavileri | Kaynak Okuma, Araştırma | |
30 | Ara Sınav | Kaynak Okuma, Araştırma | |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Kaynak Okuma, Araştırma | |
32 | Final Sınavı | Kaynak Okuma, Araştırma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |