KMS313 Bilim Tarihi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KMS313
Ad Bilim Tarihi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel bilginin gelişim sürecini araştırmayı ve inceleme yöntemleri hakkında temel bilgileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

İlk çağlarda bilim; Yunan döneminde bilim; Roma Döneminde bilim; Orta çağ hristiyan dünyasında bilim; Orta çağ islam dünyasında bilim; Türklerin islamiyete girişi ve bu dönemdeki bilimsel etkinlikler; Yeni çağ (Rönesans döneminde bilim); gelenekçi dönemde bilim; yakın çağda bilim bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bilim Tarihi- John Gribbin

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlk çağlarda bilimi; açıklar.
ÖÇ02 Türklerin islamiyete girişi ve bu dönemdeki bilimsel etkinlikleri; açıklar.
ÖÇ03 Yakın çağda bilimi; tanımlar.
ÖÇ04 Rönesans döneminde bilimi açıklar.
ÖÇ05 Cumhuriyet dönemindeki bilimi kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 5
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında söz sahibi olmaya başlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlk çağlarda bilim Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yunan döneminde bilim I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Yunan döneminde bilim II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Roma Döneminde bilim I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Roma Döneminde bilim II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Orta çağ hristiyan dünyasında bilim I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Orta çağ islam dünyasında bilim I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Orta çağ islam dünyasında bilim II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Türklerin islamiyete girişi ve bu dönemdeki bilimsel etkinlikler I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Türklerin islamiyete girişi ve bu dönemdeki bilimsel etkinlikler II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Yeni çağ (Rönesans döneminde bilim) I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Yeni çağ (Rönesans döneminde bilim) II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Gelenekçi dönemde bilim Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Yakın çağda bilim; Cumhuriyet döneminde Türkiye'de bilim Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Genel Tekrar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 10:05