Genel Bilgi
Kod | KMS321 |
Ad | Kolloid Kimyası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Teknikte kuıllanılan birçok malzemelerin elde edilmesindeki bilimsel yaklaşımları kavratmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kolloit çözeltilerinin eldesi, ultrafiltrasyon ve diyaliz, kolloitlerin optik özellikleri, sollerin kinetik hareketleri, yüzey gerilimi, adsorpsiyon, sollerin elektriksel özellikleri, kolloitsel, elektrolitler, jeller, emülsiyonlar, polimerler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Asıltılar Kimyası, Prof.Dr. Saadet Üneri, Ankara Üniversitesi Yayınları, 1982
Notlar
Bilimsel makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kolloit çözeltileri ve özelliklerini tanır. |
ÖÇ02 | Kolloit çözeltilerin özelliklerini kavrar. |
ÖÇ03 | Kolloitlerin elde edilmesini kavrar. |
ÖÇ04 | Süspansiyon, Emülsiyon ve özelliklerini kavrar. |
ÖÇ05 | Flotasyon ve pıhtılaşmayı kavrar. |
ÖÇ06 | Kolloitlerin endüstriyel uygulamalarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kolloit kimyaya giriş | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kolloit çözeltilerin elde edillmesi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ultrafiltrasyon ve diyaliz | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Optical properties of colloids | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kinetik özellikler | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kolloitlerin viskoziteleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yüzey gerilimi | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlgili kitap ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Adsorpsiyon | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kolloitlerin elektriksel özellikleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çift tabaka teorileri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sıfır yük potansiyeli ve pıhtılaştırma, | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Jeller ve özellikleri | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Aerosoller ve köpükler | Kitapta ilgili bölüm ve internet | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Literatür çalışması ve ödev | Kütüphane | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitap ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitap ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |