Genel Bilgi
Kod | KMS315 |
Ad | İlaç Kimyası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EMEL YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilere ilaçların kimyasal yapıları hakkında bilgi sahibi olunmalarının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İlaç ve ilaç tanımları, İlaçların sınıflandırılması ve adlandırılması, İlaçların farmasotik şekilleri, İlaç katkı maddeleri, İlaç tasarımı ve yeni ilaç geliştirme, uygulama yolları, etki mekanizmaları, Doğal, organik ilaçlar, Tablet üretimi, İlaca uygulanan kimyasal analizler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
FARMASÖTİK KİMYA, Anadolu Üniversitesi. 2012
Notlar
FARMASÖTİK KİMYA, Anadolu Üniversitesi. 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimyasal yapıların ilaç olarak etkinliğini kavrar. |
ÖÇ02 | İlaçların sınıflandırılması ve adlandırılmasını yapar. |
ÖÇ03 | İlaçların vücuda nasıl etki edebildiğinin kavrar. |
ÖÇ04 | İlaç sentezi ve eklenen katkı maddelerini kavrar. |
ÖÇ05 | İlaçların yapılarının nasıl karakterize edilebileceğini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlaç ve ilaç tanımları | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İlaçların sınıflandırılması ve adlandırılması | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İlaçların farmasotik şekilleri | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İlaç katkı maddeleri | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İlaç katkı maddeleri devam | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ödev değerlendirmesi | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Ödev değerlendirmesi devam | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yeni ilaç geliştirme uygulama yolları | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Etki mekanizmaları | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Doğal, organik ilaçlar | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tablet üretimi | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | İlaca uygulanan kimyasal analizler | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Analizler | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Analizler (devam) | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |