Genel Bilgi
Kod | KMS405 |
Ad | Org.Kim ve Ter.En.Dep |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kimyasal ve enzim tepkimelerinin kinetiğinin temel kavramlarının verilmesi, bu kavramlarla ilgili stokiyometrik ilişkilerin anlatılması, problemlerin ve çözülmesi konusundaki bilginin kazandırılması. reaktör tipleri ve tasarımları ile ilgili temel kavramların verilmesi
Dersin İçeriği
Ders kapsamında mevcut enerji sisteminin yarattığı sorunlar, iklim değişikliği, ısıtma ve soğutma sistemlerine alternatif olabilecek termal enerji depolama yöntemleri, organik kimyasallarda gizli ısı depolama ve faz değiştiren maddelerin özellikleri konuları yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Paksoy H.Ö., Thermal Energy Storage For Sustainable Energy Consumption - Fundamentals, Case Studies and Design, ISBN: 978-1- 4020-5288-0, SPRINGER, 01 Ocak 2007
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye ve dünyada kullanılan enerji kaynakları, arz ve talep konularını kavrar. |
ÖÇ02 | Fosil yakıtların sorunlarını kavrar. |
ÖÇ03 | İklim değişikliğinin getirdiği sorunları, CO2 salınımlarını ve ilgili uluslararası faaliyetleri kavrar. |
ÖÇ04 | Farklı alanlarda enerji verimliliği ve enerji sorununun çözümüne katkılarını analiz eder. |
ÖÇ05 | Alternatif enerji kaynakları ve potansiyel ve kullanım alanlarını tanır. |
ÖÇ06 | Termal enerji depolama ve temel prensiplerini kavrar. |
ÖÇ07 | Mevsimlik termal enerji depolama, avantaj ve dezavantajlar, örneklerini tanır. |
ÖÇ08 | Güneş enerjisinden termal enerji depolamayla yararlanma ve örnekleri tanır. |
ÖÇ09 | Kısa süreli termal enerji depolama ve uygulama alanlarını tanır. |
ÖÇ10 | Faz değiştiren maddeleri kavrar. |
ÖÇ11 | Faz değiştiren maddelerin bina uygulamalarını tanır. |
ÖÇ12 | Faz değiştiren maddelerin sanayi uygulamalarını tanır. |
ÖÇ13 | Faz değiştiren maddelerin tarımsal uygulamalarını tanır. |
ÖÇ14 | Faz değiştiren maddelerin sıcaklığa duyarlı malzemeler için uygulamalarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji kaynakları, arz ve talep | Ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Fosil yakıtlar | Ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | İklim değişikliği | Ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Enerji verimliliği | Ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
5 | Alternatif enerji kaynakları | Ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Termal enerji depolama | Ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Mevsimlik termal enerji depolama, avantaj ve dezavantajlar, örnekler | Ders notları, ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Güneş enerjisinden termal enerji depolamayla yararlanma | Ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Kısa süreli termal enerji depolama | Ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Faz değiştiren maddeler, organik ve anorganik kimyasallar | Ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | Faz değiştiren maddeler bina uygulamaları | Ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Faz değiştiren maddeler sanayi uygulamaları | Ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Faz değiştiren maddeler tarımsal uygulamalar | Ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | Faz değiştiren maddelerin sıcaklığa duyarlı malzemeler için uygulamaları | Ders kitapları ve bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |