Genel Bilgi
Kod | KMS415 |
Ad | İleri Biyokimya |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Canlı organizmalarda bulunan biyomoleküllerin reksiyonları kavratmaktır
Dersin İçeriği
Su ve mineraller, Biyomoleküller, Amino asitler, Proteinler Enzimler Karbohidratlar, Biyoenerjetikler, Sitrik asit döngüsü, Glikoliz, Besinler, Vitaminler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, David Nelson , Michael M. Cox
Notlar
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, David Nelson , Michael M. Cox
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaşamın temelini oluşturan suyun önemini kavrar |
ÖÇ02 | Canlılarda bulunan mineralleri kavrar |
ÖÇ03 | Amino asitler ve proteinleri kavrar |
ÖÇ04 | Enzimler ve karbohidratları açıklar |
ÖÇ05 | Biyoenerjetikleri hakkında detaylı bilgi öğrenir |
ÖÇ06 | Glikoliz ve Sitrik asit döngüsünü belirtir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ve mineraller | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Su ve mineraller I | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyomoleküller | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Amino asitler | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Proteinler | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Enzimler | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Karbohidratlar | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyoenerjetikler | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Glikoliz | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sitrik asit döngüsü | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Besinler | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Vitaminler | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ödev Sunumu | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ödev Sunumu I | Kitapta ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |