Genel Bilgi
Kod | YMPY107 |
Ad | Koro |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çok sesliliğe hazırlık,ses ısıtma,ton,entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve alışkanlığının kazandırılması.
Dersin İçeriği
Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Suna Çevik Koro Eğitimi Saip Egüz Koro Eğitimi Gül Sabar Sesimiz eğitimi ve korunması
Notlar
Ulusal ve Uluslararası Koro repertuarından koronun teknik seviyesine göre çalışılmak üzere oluşturulmuş eser repertuarı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Çoksesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir. |
ÖÇ03 | Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır. |
ÖÇ05 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
ÖÇ06 | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
ÖÇ07 | Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır. |
ÖÇ08 | Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano programı lisans müfredatı kapsamında yeralan eserleri müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders hakkında genel bilgiler | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Korolar,koroların önemi.Ses sınırlarını tespit çalışması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | Ses,solunum organlarının tanıtılması. E.Bayraktar'ın eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Nefes-vücut yumuşaklığı,dil-konuşma egzersizleri. Z.Sağlıker'in eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Diksiyon ve temiz ses üretme çalışmaları,diyafram alıştırmaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Entonasyon kavramının anlatılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | İstiklal Marşı'nın çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Nefes-ses ilişkisinin anlatılması.Praetorius'un eserinin çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
9 | Kısa koro tarihinin tanıtılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Saip Egüz'ün eserinin çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Halk ezgisi "Zekiyem"in çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | D.Frederichi'nin eserinin çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Legato-Staccatokavramlarının çalışılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Nüans kavramlarının tanıtılması. O.Gibbong'un eserinin çalışılması. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Ses araştırmaları.Tek ve grup çalışmaları. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | öğrenilen koral eserlerin tekrar edilmesi | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sınavı | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
18 | Ses, diyafram, ağız, duruş ile ilgili araştırmalar. | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
19 | Müzikalite ve doğru nefes çalışmaları. D.Friderichi'nin eseri (tekrar) | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
20 | W.A.Mozart "Küçük bir gece müziği"eserinin deşifresinin yapılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
21 | Mozart "Küçük bir gece müziği" eserinin sözleri üzerine artikülasyon çalışması yapılması,deşifrenin tekrarı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
22 | Mozart "Küçük bir gece müziği" adlı eserin nüanslarıyla ve temposunda ve ezber olarak çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
23 | Çalışılan eserlerle ilgili piyano eşlikli çalışma yapılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
24 | iki sesli koral egzersizler üzerinden homojenlik çalışmaları. ses ve nefes kontrol egzersizleri yapılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
25 | Daire içinde partneri hissetme,uyum ve farkındalık çalışması yapılması.Beden perküsyonu üzerine çalışma | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
26 | Daire içinde basit düzeyde voice painting çalışmaları yapılması.Genel tekrar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
27 | Daire içinde ses tınlatma,ritm ve improvizasyon çalışması yapılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
28 | iki ve dört sesli koral egzersizler çalışılması.müzikal birliktelik çalışmaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
29 | Çalışılan eserlerle ilgili ezber çalışması yapılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
30 | çalışılan eserlerin tekrar edilmesi eksiklerin tespiti -1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
31 | çalışılan eserlerin tekrar edilmesi eksiklerin tespiti-2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
32 | final sınavı | bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |