Genel Bilgi
Kod | ECOZ102 |
Ad | Introduction to Economics II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, gayri safi milli hasıla oluşumundan başlayarak kamunun ekonomiyi nasıl yönlendirdiği sorusuna cevap aramaktır. Toplam talep ve arz, büyüme, büyümeyi sağlayacak iki önemli araçtan birisi olarak para, paranın ekonomide oynadığı rol, kamu ve maliye politikası enflasyon ve işsizlik konuları ile politika seçenekleri irdelenecektir.
Dersin İçeriği
Milli gelir ve tanımı; milli gelirdeki değişimler, kamu maliyesinin unsurları, para ve bankacılık, uluslararası ticaret, makroekonomik politika, ekonomik büyüme ve gelişme. Türkiye ekonomisinden örnekler verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Case, Karl E.; Fair, Ray C. and Oster, Sharon M. (2020). Principles of Economics, Thirteenth (Global) Edition, Pearson Education.
Notlar
Parkin, Michael (2016). Economics, Twelfth or Thirteenth (Global) edition, Pearson Education.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisadi yaklaşım kavramını açıklayabilir |
ÖÇ02 | Gayri safi milli hasıla, değişik tanımları, bunları oluşturan elementleri ve amaçlarını anlayabilir İktisadi büyümenin önemini kavrama. |
ÖÇ03 | Bunun için toplam arz ve talep kavramlarını değişik iktisadi görüşler altında inceleme. |
ÖÇ04 | İktisadi büyümenin önemini kavrar. |
ÖÇ05 | Enflasyon ve işsizlik gibi temel makroiktisadi problemleri tanımlar, ölçme yöntemlerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Makro ekonomiye genel bakış | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Milli gelir | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Milli gelirde temel kavram ve yaklaşımlar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Temel makro ekonominin sorunları: Enflasyon | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Temel makro ekonominin sorunları: İşsizlik | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gelir ve fiyat düzeyinin belirlenmesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Toplam harcamaların gelir düzeyini belirlemesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav haftası | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kamu bütçesi ve maliye politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Para ve banka | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Para teorisi ve politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Enflasyon | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uluslararası Ticaret | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Güncel makroekonomik sorunlar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tekrar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final-2 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |