Genel Bilgi
Kod | ECOS411 |
Ad | Economic Policy |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Konunun amacı, öğrencilerin vergilendirme düzeylerinin belirlenmesi, devlet bütçeleri, para konularındaki bilgilerini geliştirmektir. arzın yanı sıra işgücü piyasası politikası, gelir eşitsizlikleri, ulusal mülkiyet ve hükümetin diğer birçok alanı hakkında ekonomiye müdahaleler. Ana odak, ekonomi politikasının çağdaş konularıdır.
Dersin İçeriği
Ders, seçilmiş önemli ekonomik politika konularına ve ilgili ekonomik araçlara odaklanacaktır. Halihazırda almış olduğu derslerin sağladığı iktisat bilgisi ile öğrencilere uygun düzeyde konuları işleyecektir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Agnès Bénassy-Quéré, Benoît Coeuré, Pierre Jacquet, Jean Pisani-Ferry, Economic Policy Theory and Practice
Notlar
Mishkin, F. S. (2011). Macroeconomics: Policy and Practice (Pearson Series in Economics). Prentice Hall.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat politikası amaçlarını açıklayabilecektir. |
ÖÇ02 | İktisat politikası araçlarını açıklayabilecektir. |
ÖÇ03 | Keynesyen iktisat politikasını kavrayacaktır. |
ÖÇ04 | Monetarist iktisat politikasını kavrayabilecektir. |
ÖÇ05 | Yeni klasik iktisat politikasını kavrayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisat politikasının tanımı - teori ve uygulama kullanımı arasındaki ilişki; Ekonomik politika hedefleri, konular, araçlar, kısıtlamalar vb. | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İktisat politikasının tanımı - teori ve uygulama kullanımı arasındaki ilişki; Ekonomik politika hedefleri, konular, araçlar, kısıtlamalar vb.-2 | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Makroekonomik politika. Maliye politikası - araçlar ve kullanımları, devlet bütçesi, açığı ve çözme yöntemleri, kamu borcu-1 | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Makroekonomik politika. Para politikası - merkez bankasının bağımsızlığı, para politikasının modları, para politikasının araçları ve kullanımı. | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Makroekonomik politika. Açık ekonomide ekonomi politikası - araçlar, kullanımı, ödeme dengesi. | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Makroekonomik, mikroekonomik ve sosyal politika arasındaki politikalar. İşgücü politikası - işgücü piyasasındaki piyasa başarısızlıkları, aktif ve pasif işgücü politikası. | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Mikroekonomik politika. Anti-tröst politikası - ilgili pazarın tanımı, seçilen pazar başarısızlıkları, pazar engellerinin mikro ekonomik yönleri. | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyal Politika. Sosyal politikanın tanımı (daha geniş ve daha dar), ekonomideki rolü, sosyal politika türleri. | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sosyal Politika. Sosyal güvenlik politikası - sosyal sigorta sistemleri, yoksulların ve sosyal hizmetlerin devlet yardımcılığı. | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ekonomide ağır etkisi olan diğer seçilmiş politikalar. Sağlık politikası - amaçları, araçları ve ekonomi için önemi-1 | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ekonomide ağır etkisi olan diğer seçilmiş politikalar. Eğitim politikası - amacı, araçları ve ekonomi için önemi. | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ekonomik politika disiplinlerarasılığı ve ekonomik politika türleri arasındaki ilişki. Bölgelerin rolü ve uluslarüstü örgütlerle bağlantı. | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye Ekonomik Politikalarının Tartışılması-1 | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye Ekonomik Politikalarının Tartışılması-2 | Ders Kitabını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Ders Kitabını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |