Genel Bilgi
Kod | ECMZ402 |
Ad | Seminar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ALTAN ÇABUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SÜLEYMAN BİLGİN KILIÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HÜSEYİN GÜLER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SEMİN PAKSOY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencinin Ekonometri ile ilgili kendi seçtiği bir konuda seminer hazırlaması ve sunması amaçlanmakatadır.
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırmada temel kavramlar ve aşamaları, araştırma probleminin seçimi, seçilen araştırma problemi için çözüm önerileri, üretmek üzere araştırmanın tasarlanması ve proje önerisinin sunulması
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Basic Econometrics by Damodar N Gujarati McGraw-Hill Education
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel çalışmanın aşamalarını kavrar |
ÖÇ02 | Kaynak araştırması yapar |
ÖÇ03 | Elde ettiği kaynakları derler |
ÖÇ04 | Araştırma problemini ortaya koyar |
ÖÇ05 | Problemi ekonometrik yöntemlerle analiz eder |
ÖÇ06 | Bulgularını rapor haline getirir |
ÖÇ07 | Raporunu sözlü olarak sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje konusunun belirlenmesi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Proje konusunun belirlenmesi çalışması | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kaynak tarama için hazırlık | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kaynak tarama | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kaynak toplama | Kaynak toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Toplanan kaynakları düzenleme | Toplanan kaynakları düzenleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Araştırma problemini ortaya koyma | Araştırma problemini ortaya koyma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ödev teslimi öncesi konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Veri toplama | Veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Uygun ekonometrik yöntemi kullanarak problemi analiz etme | Ekonometrik analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Uygun görülen ekonometrik yöntemler ile problemin analizi | Ekonometrik analiz | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | problemi analiz etme | Ekonometrik analiz | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Bulguları yorumlama ve sonuç raporunu hazırlama | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sonuç raporu için hazırlıkların tamamlanması | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | sonuç raporunu hazırlama | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslimi öncesi konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslimi öncesi konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |