Genel Bilgi
Kod | BK109 |
Ad | Enstrumental Analiz Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Açelya SEÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı enstrümental analiz tekniklerinin temel prensiplerini, elektromagnetik ışın ve özelliklerini, madde elektromagnetik ışın etkileşimini, cihazlarda kullanılan temel parçalar ve özelliklerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Enstrümental analiz tekniklerinin tanıtılması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Enstrümantal Analiz İlkeleri-Douglas A. Skoog
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimya bilgisini enstrümental analiz yöntemleriyle değerlendirmek |
ÖÇ02 | Enstrümental analiz yöntemlerinin temellerini kavramak |
ÖÇ03 | Optik cihazları ve bileşenlerini tanımak |
ÖÇ04 | Işığın madde ile etkileşimini açıklamak |
ÖÇ05 | Atomik absorpsiyon, atomik emisyon, atomik kütle ve UV/görünür bölge absorpsiyon spektrometri tekniklerini göstermek |
ÖÇ06 | Maddede verilen yöntemlerle kalitatif ve kantitatif analizin nasıl yapılacağını kavramak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektriksel devre elemanları ve devreler; sinyal ve gürültü | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Spektrometrik yöntemlere giriş | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Optik cihazların bileşenleri | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Optik cihazların tipleri | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Optik atomik spektrometriye giriş | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Atomik absorpsiyon ve atomik floresans spektrometri | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Atomik absorpsiyon cihaz ve bileşenleri | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Atomik emisyon spektrometri | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Atomik absorpsiyon ve emisyon spektrometri teknikleri ile kalitataif ve kantitatif analiz | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Atomik kütle spektrometri | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ultraviyole/görünür bölge moleküler absorpsiyon spektrometriye giriş | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | UV/görünür bölge moleküler absorpsiyon spektrometri cihaz ve bileşenleri | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | UV/görünür bölge moleküler absorpsiyon spektrometrinin uygulamaları | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel tekrar | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |