Genel Bilgi
Kod | YMUV105 |
Ad | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatürü |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Anton TROFIMOV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Anton TROFIMOV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üflemeli Vurmalı Çalgılar repertuarına ait sesli ve sesli görüntülü kayıtlar konusunda bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği
Klasik Batı Müziği'nin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. Üflemeli-Vurmalı Çalgılar ailesi çalgılarının, besteciler açısından kullanımını kavrama ve gelişimini takip edebilme konusunda gerekli bilgileri edinmiş olur. Üflemeli Vurmalı çalgılar ve bu çalgılar için yazılmış eserlerin Müzik Tarihi'ndeki yerini, değer ve önemini öğrenir. Üflemeli Vurmalı çalgılar ailesi repertuarındaki beste formlarını, sayı bakımından değerlendirerek, herhangi bir forma ait ihtiyaç tespiti yapabilme ve bu forma ait eser üretebilme konusunda bestecilik çalışması yapabilme ya da yaptırabilme öngörüsü kazanır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
AKTÜZE İrkin, Müziği Okumak adlı kitabı, Cilt No: 1, 2, 3, 4 ve 5. Klasik Batı Müziği icracılarına ait Cd ve Video kayıtları.
Notlar
AKTÜZE İrkin, Müziği Okumak adlı kitabı, Cilt No: 1, 2, 3, 4 ve 5. Klasik Batı Müziği icracılarına ait Cd ve Video kayıtları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar ailesi çalgılarının, besteciler açısından kullanımını kavrama ve gelişimini takip edebilme konusunda gerekli bilgileri edinmiş olur. |
ÖÇ02 | Klasik Batı Müziği'nin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
ÖÇ03 | Üflemeli-Vurmalı çalgılar ve bu çalgılar için yazılmış eserlerin Müzik Tarihi'ndeki yerini, değer ve önemini öğrenir. |
ÖÇ04 | Üflemeli-Vurmalı çalgılar ailesi repertuarındaki beste formlarını, sayı bakımından değerlendirerek, herhangi bir forma ait ihtiyaç tespiti yapabilme ve bu forma ait eser üretebilme konusunda bestecilik çalışması yapabilme ya da yaptırabilme öngörüsü kazanır. |
ÖÇ05 | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar repertuarına ait "sesli" ve "sesli - görüntülü" kayıtlar konusunda bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 4 A.Marcello re min obua konçertosu | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | T.Albinoni re min obua konçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 4 A.Vivaldi re majör flüt konçertosu | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | 4 A.Vivaldi si bemol majör fagot konçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | J.S.Bach sol minör flüt ve klavsen için sonat | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | J.S.Bach orkestra süiti no 2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 5 G.F.Handel fa minör trombon konçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | 1 G.P.Telemann solo flüt için 3 fantezi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | 5 G.F.Handel fa majör org ve trompet konçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 5 G.F.Handel re majör trompet ve yaylı çalgılar için süit | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 6 G.P.Telemann re major trompet koçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 6 J.C.Bach re majör oda müziği eseri | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 6 J.Haydn mi bemol majör trompet konçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | J.Haydn ve eserleri | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 6 W.A.Mozart oda müziği eseri mi bemol major | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | 1 W.A.Mozart mi bemol majör korno konçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | 2 W.A.Mozart la majör klarinet koçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
18 | Ara Sınav | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
19 | 1 W.A.Mozart re majör flüt konçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
20 | 2 W.A.Mozart do majör obua konçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
21 | 2 G.Torelli re majör trompet ve org için sinfonia | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
22 | 2 J.N.Hummel mi bemol majör trompet konçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
23 | 66R.Mudge re major trompet ve org için konçerto | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
24 | 66F.Danzi oda müziği eserleri | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
25 | 66D.Cimarosa sol majör 2 flüt ve orkestra için senfonia concertante | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
26 | 66F.Devienne re majör flüt konçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
27 | 3 Rimsky-Korsakov trombon konçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
28 | 3 C.M von Weber mi bemol majör klarinet için konçertant | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
29 | 3 H.Tomasi trombon konçertosu | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
30 | D.Cimarosa sol majör 2 flüt ve orkestra için senfonia concertante | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
31 | 3 G.P.Telemann solo flüt için 3 fantezi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
32 | 3 .S.Bach sol minör flüt ve klavsen için sonat | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |