Genel Bilgi
Kod | ECOZ206 |
Ad | History of Economics |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İktisat bilimine katkıda bulunmuş büyük insanlar ve önemli düşünce okulları anlatılacaktır. Günümüzde uygulanan iktisat politikalarının çoğunluğu bu iktisatçıların ve okullarının düşüncelerinin ürünü olarak ortaya çıkmıştır. Günümüzdeki iktisadi sorunları ve önerilen iktisat politikalarını anlamak için iktisat bilimine katkıda bulunmuş bu insanların düşüncelerini öğrenilmesi gerekir.
Dersin İçeriği
İktisat biliminin tarihsel gelişimini ve evrimini anlatma. Bu bağlamda iktisat biliminin kurucu babaları olarak bilinen Adam Smith, David Ricardo, Jeremy Bentham, John Stuart Mill, Alfred Marshall, J. Maynard Keynez, gibi kişilerin görüşlerini anlatma.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Mark Skousen, İktisadi Düşünce Tarihi, Adres Yayınları
Notlar
Leo Huberman, Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla, İletişim.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik okulun özelliklerini ve temsilcilerini anlatır |
ÖÇ02 | Marjinalizm akımının önemini açıklar |
ÖÇ03 | Neoklasik okulun özelliklerini ve temsilcilerini anlatır |
ÖÇ04 | Keynezyen devrimi ve önemini anlatır |
ÖÇ05 | Milton Friedman'ın para politikasıyla ilgili görüşlerini açıklar |
ÖÇ06 | İktisadi Düşünce Okullarını (Klasik okul, Neoklasik okul, Keynezyen okul ve Monetarist okul) karşılaştırır |
ÖÇ07 | Karl Marx'ın kapitalizmle ilgili görüşlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Herşey Adam'la Başladı | Kaynak Okuma ve Anlatılan Konuların Gözden Geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Fransız Bağlantısı: Laissez Faire İleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dine Saygısız Malthus Yeni Zenginlik Modeline Meydan Okuyor | Kaynak Okuma ve Anlatılan Konuların Gözden Geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Hünerli Ricardo İktisadı Tehlikeli Bir Yola Sokuyor | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çevreyi Mill'leyelim: John Stuart Mill ve Sosyalistler Ütopya Peşinde | Kaynak Okuma ve Anlatılan Konuların Gözden Geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Marx Çılgınlığı İktisat Bilimini Bir Karanlık Çağa Hapsediyor | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tuna'nın Sürprizleri: Menger ve Avusturyalılar Akıntıyı Tersine Çeviriyorlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Askeri Mareşal Yapmak: Bilimsel İktisat Rüştünü Kazanıyor | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Batıya Git Delikanlı: Amerikalılar İktisattaki Bölüşüm Sorununu Çözüyorlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Gösterişçi Veblen Protestan Weber'e Karşı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Keynez İsyanı: Kapitalizm Kendisine Yönelik En Büyük Meydan Okumayla Karşı Karşıya | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Samuelson ve Modern İktisat | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Milton'un Cenneti: Friedman Parasal Bir Karşı Devrime Öncülük Ediyor | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |