Genel Bilgi
| Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
| İKTİSAT PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | ECOZ301 |
| Ad | International Economics I |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 8 AKTS |
| Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİKRET DÜLGER |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ekonominin uluslararası boyutunu reel yönden analiz etmek, ülkeleri karşılıklı ticarete yönelten nedenleri teorileriyle incelemek, Ekonomik birleşmeleri incelemek, Türkiye'nin dış ticaret yapısını ve gelişimini değerlendirmek.
Dersin İçeriği
Klasik, Neo-Klasik ve Modern Dış Ticaret Teorileri- Uluslararası Ticaret Teorisi Analizleri- Dış Ticaret Teorisi ve Ekonomik Büyüme Analizleri-Dış Ticaret Politikası- Dış Ticaret Politikası Araçları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat Teori Politika ve Uygulama Paul Krugman, Maurice Obstfeld and Marc Melitz; International Economics: Theory and Policy, Pearson Education, London, 2018. R.J. Carbaugh; International Economics, Cengage Learning, Boston, 2015. Erdal Ünsal, Uluslararası İktisat, Teori, Politika ve Açık Ekonomi Makro İktisadı
Notlar
Maurice Obstfeld & Kenneth Rogoff, The Six Major Puzzles in International Macroeconomics: Is There a Common Cause?
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Uluslararası ticaretin nedenlerini ortaya koyar |
| ÖÇ02 | Uluslararası iktisat teorilerini ve temel kavramlarını anlar ve tanımlar |
| ÖÇ03 | Ekonomik aktörlerin açık ekonomilerdeki rollerini kavrar |
| ÖÇ04 | Dış ticaret ve büyüme arasındaki teorik ilişkiye dayanarak dünya ticaret sistemini ve azgelişmiş ülkelerin yerini sorgular |
| ÖÇ05 | Ekonomik büyüme ve kalkınma sürecinde alternatif ticaret politikalarını karşılaştırır ve tartışır |
| ÖÇ06 | Uluslararası ekonomik sorunları ve konuları değerlendirir |
| ÖÇ07 | Uluslararası iktisadi birleşmeleri anlar |
| ÖÇ08 | Uluslararası ekonomik göstergeleri takip eder ve yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 5 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 5 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 4 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 5 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası İktisada Giriş | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Klasik Dış Ticaret Teorileri. Mutlak üstünlükler, Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi I | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Klasik Dış Ticaret Teorileri. Mutlak üstünlükler, Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi II | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Uluslararası Ticaret Teorisi Analizleri: Arz ve Talep Modelleri | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Faktör Donatımı Teoremi | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Yeni Dış Ticaret Teorileri | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Dış Ticaret Teorisi ve Ekonomik Büyüme Analizleri | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Dış ticaret Politikası | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Dış Ticaret Politikası Araçları: Tarifeler | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Diğer Dış Ticaret Politikası Araçları: Tarife Dışı Engeller | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Dünya Ticaretinin Serbestleştirilmesi | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Avrupa Birliği | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Dünyadaki Ekonomik Gruplaşmalar: Avrupa Birliği Dışındakiler | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Genel Değerlendirme I | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Genel Değerlendirme II | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
| AKTS | 8 AKTS | ||