Genel Bilgi
Kod | ECOS301 |
Ad | Mathematical Methods in Economics |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Matematiksel tekniklerin iktisat biliminde kullanımını rahatça yapabilecek bireyler yetiştirmek.
Dersin İçeriği
Matris cebiri, statik ve dinamik optimizasyon, karşılaştırmalı durağanlık analizi ve dinamik analizin (diferansiyel denklemler ve fark denklemleri) iktisat biliminin alt konularına mikro ve makro düzeyde uygulamak
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Chiang, A. C., & Kevin, W. (2016). Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri. Baskı, Çev. Osman Aydoğuş, Muzaffer Sarımeşeli, Gazi Kitabevi, Ankara.
Notlar
Henderson James, M., & Quandt, R. E. (1980). Mikroekonomik Teori. Matematiksel Yaklaşım.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat biliminde matematiksel analizi kavrayabilme |
ÖÇ02 | İktisat biliminde model oluşturabilme ve modeli analiz edebilme |
ÖÇ03 | Matematiksel analizin sonuçlarına bağlı olarak iktisat politikaları oluşturabilme |
ÖÇ04 | Ekonomik modellerin nasıl kurulacağını anlar. |
ÖÇ05 | İktisadi olayların analizinde, matematiksel yöntemleri kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğrusal Modeller ve Matris Cebiri-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Doğrusal Modeller ve Matris Cebiri-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Karşılaştırmalı Durağanlık Analizleri-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Karşılaştırmalı Durağanlık Analizleri-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Karşılaştırmalı Durağanlık Analizleri-3 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Karşılaştırmalı Durağanlık Analizleri-4 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Statik ve Dinamik Optimizasyon-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Statik ve Dinamik Optimizasyon-3 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Statik ve Dinamik Optimizasyon 2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Birinci Dereceden Diferansiyel Denklemler | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Birinci Dereceden Diferansiyel Denklemler 2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Birinci Dereceden Diferansiyel Denklemler 3 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İkinci Dereceden Diferansiyel Denklemler | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İkinci Dereceden Diferansiyel Denklemler 2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,84 | ||
AKTS | 5 AKTS |