Genel Bilgi
Kod | ECOS308 |
Ad | Behavioral Economics |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı iktisadın yeni ve hızlı büyüyen bir alanı olarak psikolojik motifler ekonomik modellere dahil etmeye girişen davranışsal iktisat ve iktisadi psikolojiyi kavranmasını sağlamaktır. Bu amaçla bireysel kararları açıklamakta davranışsal ve deneysel iktisattan kanıt ve teoriler incelenir ve deneysel iktisat yöntemini tanıtır.
Dersin İçeriği
Bu ders davranışsal ekonomiye genel bir bakış sağlar. Davranışsal ekonomi, ekonomik modellemeye bilişsel yetenek, sosyal etkileşim, ahlaki motivasyon ve duygusal tepkiler hakkında ki varsayımları dahil eder ve bunun insan davranışı üzerinden ekonomik etkilerini araştırır. Bu varsayımlar genellikle psikoloji, sosyoloji ve ilgili disiplinlerin yanı sıra deneysel ekonomi alanındaki ampirik bulgular tarafından sağlanmıştır. Davranışsal iktisat, bu çerçevede refahı iyileştiren politikalar önermeyi amaçlar.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
KAHNEMAN, Daniel. Hızlı ve yavaş düşünme. 2015.
Notlar
Thaler, R. H., & Sunstein, C. R. (2017). Dürtme. Çev. Enver Günsel). İstanbul: Pegasus Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin davranışsal ve deneysel iktisada dair bir anlayış geliştirmelerini sağlar |
ÖÇ02 | İktisatta deneysel uygulamaların metodolojisini öğrenir |
ÖÇ03 | İktisatta yeni yöntem ve gelişen alt disiplinlere aşina hale gelir |
ÖÇ04 | Standart iktisat teorisinden sapmaları öğrenir |
ÖÇ05 | Geleneksel yöntemi eleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Davranışsal iktisadın alanı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Standart iktisat teorisinden sapmalar: Rasyonelite ve ötesi-1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Davranış motifleri olarak diğerkamlık,adalet,karşılıklılıkve utanç | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Standart iktisat teorisinden sapmalar: Rasyonelite ve ötesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Zaman tutarsız tercihler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Referans bağımlılıkve kayıplardan kaçınma eğilimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Sınırlı rasyonalite | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyalkimlikler ve iktisadi davranışa yansımaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Belirsizlikaltında kararalma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Davranışsal oyun teorisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sosyal tercihler ve kollektifkatılım: Kamumalı deneyleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İktisatta deneysel yöntem: Deneysel tasarım | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İktisatta deneysely öntem: Deney verisinin analizi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Sınıf deneyine bir uygulama-Sınıf deneyine bir uygulama | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |