ECOS308 Behavioral Economics

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECOS308
Ad Behavioral Economics
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ERHAN İŞCAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin temel amacı iktisadın yeni ve hızlı büyüyen bir alanı olarak psikolojik motifler ekonomik modellere dahil etmeye girişen davranışsal iktisat ve iktisadi psikolojiyi kavranmasını sağlamaktır. Bu amaçla bireysel kararları açıklamakta davranışsal ve deneysel iktisattan kanıt ve teoriler incelenir ve deneysel iktisat yöntemini tanıtır.

Dersin İçeriği

Bu ders davranışsal ekonomiye genel bir bakış sağlar. Davranışsal ekonomi, ekonomik modellemeye bilişsel yetenek, sosyal etkileşim, ahlaki motivasyon ve duygusal tepkiler hakkında ki varsayımları dahil eder ve bunun insan davranışı üzerinden ekonomik etkilerini araştırır. Bu varsayımlar genellikle psikoloji, sosyoloji ve ilgili disiplinlerin yanı sıra deneysel ekonomi alanındaki ampirik bulgular tarafından sağlanmıştır. Davranışsal iktisat, bu çerçevede refahı iyileştiren politikalar önermeyi amaçlar.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

KAHNEMAN, Daniel. Hızlı ve yavaş düşünme. 2015.

Notlar

Thaler, R. H., & Sunstein, C. R. (2017). Dürtme. Çev. Enver Günsel). İstanbul: Pegasus Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrencilerin davranışsal ve deneysel iktisada dair bir anlayış geliştirmelerini sağlar
ÖÇ02 İktisatta deneysel uygulamaların metodolojisini öğrenir
ÖÇ03 İktisatta yeni yöntem ve gelişen alt disiplinlere aşina hale gelir
ÖÇ04 Standart iktisat teorisinden sapmaları öğrenir
ÖÇ05 Geleneksel yöntemi eleştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi analiz yöntemlerini uygular. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Davranışsal iktisadın alanı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Standart iktisat teorisinden sapmalar: Rasyonelite ve ötesi-1 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Davranış motifleri olarak diğerkamlık,adalet,karşılıklılıkve utanç okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Standart iktisat teorisinden sapmalar: Rasyonelite ve ötesi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Zaman tutarsız tercihler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Referans bağımlılıkve kayıplardan kaçınma eğilimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Sınırlı rasyonalite okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sosyalkimlikler ve iktisadi davranışa yansımaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Belirsizlikaltında kararalma okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Davranışsal oyun teorisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Sosyal tercihler ve kollektifkatılım: Kamumalı deneyleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 İktisatta deneysel yöntem: Deneysel tasarım okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 İktisatta deneysely öntem: Deney verisinin analizi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Sınıf deneyine bir uygulama-Sınıf deneyine bir uygulama okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:32