Genel Bilgi
Kod | IPFS304 |
Ad | Public Regulations |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAŞİM AKÇA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı piyasa ve kamu başarısızlıklarını açıklayarak, devletin ekonomiye müdahalesini ve oluşan regülasyon gerekliliğini anlamlandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, regülasyon kavramı, nedeni, türleri, teorileri ve yöntemleri, deregülasyon kavramı ve çeşitli sektörlerde yapılan düzenlemeleri içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Prof. Dr. Haşim AKÇA- Regülasyon Ekonomisi
Notlar
Edited by Gary Fromm Studies In Public Regulation
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Regülasyon kavramını, türlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Devletin regülasyon politikalarını yorumlar. |
ÖÇ03 | Çeşitli sektörlerde regülasyon politikalarını değerlendirir. |
ÖÇ04 | Dünyada uygulanan regülasyon örneklerini açıklar |
ÖÇ05 | Regülasyon ile ilgili kurumlarda çalışabilecek yeterli bilgileri analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisadi Örgütlenmeler | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Devletin Ekonomideki Rolü ve Kamu Ekonomik Faaliyetleri ile İlgili Düşünceler | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Regülasyon Kavramı | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Regülasyonun Nedenleri I | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Regülasyonun Nedenleri II | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Regülasyon Teorileri | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Regülasyon Yöntemleri | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Regülasyonda Etkinlik | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Regülasyon ve Teknolojik Gelişme Etkileşimi | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Deregülasyon Kavramı | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kamu Gelirleri Tanımı,Özellikleri,Çeşitleri ve Ayırımı | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Elektrik ve Telefon Hizmetinde Regülasyon | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Posta Hizmetlerinde Regülasyon | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Demiryolları Hizmetlerinde Regülasyon | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |