Genel Bilgi
Kod | ECOZ404 |
Ad | Graduation Project |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, bitirme konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve bitirme çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz, çıktıların yazılması, yazım teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Writing Your Thesis, Paul Oliver, Sage Publications, 2013
Notlar
Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. EĞİTİM YAYINEVİ.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışacağı konu alanını belirler. Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler. |
ÖÇ02 | Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. . |
ÖÇ03 | Araştırma problemini belirler. |
ÖÇ04 | Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ile teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İktisat alanıyla ilgili ulaşılan, konu ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İktisat alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma probleminin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Örneklemin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ön çalışmanın değerlendirilmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |