Genel Bilgi
Kod | SD0373 |
Ad | Sinema ve Halkla İlişkiler 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ENGİN ÇELEBİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ENGİN ÇELEBİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Halkla ilişkiler uygulamaları açısından filmlerin değerlendirilmesi ve çözümlenmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bir Halkla ilişkiler aracı olarak filmlerin incelenmesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
JAGTEN – THOMAS VINTERBERG Transnational blackface, neo-minstrelsy and the ‘French Eddie Murphy’ in Intouchables LIFE IS BEAUTIFUL: WHEN HUMOR CHALLENGES HISTORY
Notlar
Administrative Justice in the Wake of I, Daniel Blake Grave of the Fireflies and Japan’s Memories of World War II
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Filmlerin Halkla ilişkiler uygulamalarına etkisine yönelik değerlendirmeler yapar. |
ÖÇ02 | Filmlerin toplumsal etkilerine yönelik değerlendirmeler yapar |
ÖÇ03 | Yerel, ulusal ve uluslararası filmleri alanına özgü bir bakış açısıyla yorumlar. |
ÖÇ04 | Filmlerde yer alan örtülü mesajları ortaya çıkartabilir. |
ÖÇ05 | Filmlerin günümüze gelen süreçte yaşadığı değişim ve dönüşümleri tanımlar. |
ÖÇ06 | Filmler ve reklamcılık ilişkisini öğrenir. |
ÖÇ07 | Filmleri ideolojik açıdan inceleyip değerlendirir. |
ÖÇ08 | Film mesajlarına yönelik rasyonel düşünme yeteneği kazanır. |
ÖÇ09 | Film analizlerine disiplinler arası bir tarzla yaklaşır. |
ÖÇ10 | Filmler aracılığıyla nasıl bir toplumsal değişim yaratılmaya çalışıldığını öğrenir. |
ÖÇ11 | Filmler aracılığıyla kültürel emperyalizmin nasıl yayıldığı öğrenilir. |
ÖÇ12 | Bilimsel filmleri propaganda amacı taşıyan filmlerden ayırt edebilir |
ÖÇ13 | Filmleri ideolojik, siyasi ve kültürel açıdan analiz edebilir. |
ÖÇ14 | Filmlerin tüketim alışkanlığına etkilerine yönelik değerlendirmeler yapar |
ÖÇ15 | Toplumsallaşmada için gerekli olan film izleme motivasyonlarını öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir iletisim aracı olarak filmler | Ders notlarını okuma, Literatur arastırması yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Bir Halkla iliskiler aracı olarak filmler. | Ders notlarını okuma, Literatur arastırması yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Filmlerde yer alan ortulu mesajlar. | Ders notlarını okuma, Literatur arastırması yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Filmler araciligiyla toplumsallasma | Ders notlarını okuma, Literatur arastırması yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Filmler ve Kultur Endustrisi | Ders notlarını okuma, Literatur arastırması yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Film izleme motivasyonları | Ders notlarını okuma, Literatur arastırması yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Senaryo incelemesi | Film izleme ve analizi yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını okuma, Literatur arastırması yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kültürel film incelemesi | Film izleme ve analizi yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Sanatsal film incelemesi | Film izleme ve analizi yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Felsefi İnceleme | Film izleme ve analizi yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | İdeolojik-Düşünsel inceleme | Film izleme ve analizi yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Tarihi film incelemesi | Film izleme ve analizi yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Belgesel film incelemesi | Film izleme ve analizi yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Eleştirel film incelemesi | Film izleme ve analizi yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma, Literatur arastırması yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |