Genel Bilgi
Kod | PSI453 |
Ad | Siyaset Psikolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Özge ONUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı, psikolojik teorileri ve çalışmaları kullanarak temel siyasi konuları anlamak ve analiz etmektir.
Dersin İçeriği
Siyaset psikolojisinin tanımı ve kısa tarihi, kişilik ve siyaset, gruplarda çatışma ve karar verme, oy verme davranışı, etnik ve ırksal çatışmalar, uluslararası ilişkilerin psikolojisi gibi siyaset psikolojisinin temel konularının disiplinler arası bir yaklaşım ile ele alınması ders içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Özlem Dirilen Gümüş, Siyaset psikolojisi, Ankara, Nobel Yayınevi, 2015.
Notlar
Martha L. Cottam, Elena Mastors, Thomas Preston, Beth Dietz, Siyaset Psikolojisine Giriş, çev. Mesut Şenol John T. Jost, Jim Sidanius, Political psychology: Key Readings, New York, Psychology Press
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Siyaset psikolojisini tanımlar ve siyaset psikolojisinin kısa tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Kişilik ve siyaset arasındaki ilişkiyi anlar. |
ÖÇ03 | Davranışı, içerik ve bağlamı göz önünde bulundurarak yorumlar. |
ÖÇ04 | Gruplardaki karar verme süreçleri hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ05 | Gruplardaki çatışmaların doğasını anlar. |
ÖÇ06 | Güncel dünyada olup biten siyasi davranışları yorumlar. |
ÖÇ07 | Medyanın siyaset üzerindeki rolünü bilir. |
ÖÇ08 | Etnik ve ırksal çatışmaları siyaset psikolojisi perspektifinden yorumlar. |
ÖÇ09 | Çatışmaların doğasını anlar. |
ÖÇ10 | Çatışma çözüm stratejileri hakkında bilgi sahibidir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Siyaset Psikolojisinin Tanımı ve Kısa Tarihi | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kişilik ve Siyaset | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Biliş, Duygular, Sosyal Kimlik ve Tutumlar | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Davranışçılık ve Karar Verme | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İtaat Psikolojisi | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Grup Süreçleri ve Grup Karar Alma | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Gruplarda Çatışma | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili okumanın yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Oy Verme Davranışı | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Etnik ve Irksal Çatışmaların Psikolojisi | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Medya ve Siyaset Psikolojisi | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Toplumsal Hareketler | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Siyasette Liderliğin Rolü | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Uluslararası İlişkilerin Psikolojisi | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Çatışma ve Müzakere | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili okumanın yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili okumanın yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |