BL407 Endokrinoloji

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL407
Ad Endokrinoloji
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ELİF ORUÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ELİF ORUÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile Vücut fonksiyonlarını düzenleyen hormonların yapısı, tipleri, etki mekanizmalarının kavranması öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Hipofiz, tiroid, pankreas ve adrenal korteks ve medulla hormonları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Endokronoloji

Notlar

Biyokimya Kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kimyasal düzenleyiciler ve hormonların sınıflandırılmasını kavrar.
ÖÇ02 Hormon salgılanmasının düzenlenmesi, hormonların hücre içinde paketlenmesi, depo edilmesi ve salınmasını kavrar.
ÖÇ03 Nörohipofiz hormonlarını (ADH, Oksitosin) kavrar.
ÖÇ04 Adenohipofiz hormonlarını kavrar.
ÖÇ05 Tiroit hormonlarını (T3, T4) kavrar.
ÖÇ06 Tiroit bezi ve hormonlarının metabolik ve fizyolojik etkilerini kavrar.
ÖÇ07 Tiroit hormonlarının etki mekanizması ve regülasyonunu kavrar.
ÖÇ08 Kalsiyum metabolizmasının hormonal kontrolü kavrar.
ÖÇ09 Pankreas hormonlarını kavrar
ÖÇ10 İnsulin, Glukagon hakkında bilgi edinir
ÖÇ11 Adrenal korteks kormonlarını kavrar
ÖÇ12 Adrenal medulla hormonlarını kavrar.
ÖÇ13 Epinefrin, Norepinefrin, Dopamin hakkında bilgi edinir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hormonların sınıflandırılması kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
2 Hormon salgılanmasının düzenlenmesi, hormonların hücre içinde paketlenmesi, depo edilmesi ve salınması kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Nörohipofiz hormonları kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
4 Adenohipofiz hormonları kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Tiroit hormonları kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Tiroit bezi ve hormonlarının metabolik ve fizyolojik etkileri kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Tiroit hormonlarının etki mekanizması ve regülasyonu kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kalsiyum metabolizmasının hormonal kontrolü kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Pankreas hormonları: İnsulin kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Pankreas hormonları: Glukagon kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Adrenal korteks kormonları: Mineralokortikoidler kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Glukortikoitler kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Adrenal medulla hormonları kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Epinefrin, Norepinefrin, Dopamin kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 12:48