Genel Bilgi
Kod | BUSZ206 |
Ad | Organizational Behaviour and Leadership |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İLKSUN DİDEM ÜLBEĞİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İLKSUN DİDEM ÜLBEĞİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, etkili örgütler açısından, liderlik, motivasyon ve gücün önemi dahil olmak üzere, örgütsel davranış kavramlarının detaylı bir şekilde aktarılmasıdır. Bu ders ayrıca, örgütsel davranış modelinin öğrenciler tarafından kapsamlı bir şekilde kavranmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Örgütsel davranışın tanımının yapılması ve ilgili kavramların açıklanması, Tutumlar ve İş tatmini, Duygu Durumlar, Kişilik ve Değerler, Algı, Motivasyon Teorileri, Motivasyon Araçları ve Uygulamaları, Grup Davranışı, Takımlar ve Türleri, İletişim, Liderlik, Güç ve Politika, Çatışma ve Müzakere Teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Organizational behavior, Robbins and Judge, Pearson
Notlar
Robbins / Judge, Organizational Behvaior, 17.baskı, Pearson.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örgütsel Davranışın temel kavramlarını açıklar |
ÖÇ02 | Örgütsel davranışın-psikoloji, sosyoloji ve sosyal psikoloji disiplinleri ile olan ilişkisini açıklar |
ÖÇ03 | Kişilik ve değer kavramlarını açıklar |
ÖÇ04 | Motivasyon ve grup çalışmasını açıklar |
ÖÇ05 | Liderlik, güç ve politika kavramlarını tanımlar |
ÖÇ06 | Çatışma yönetiminin nasıl yönetilebileceğini açıklar |
ÖÇ07 | Davranış kavramını dikkate alarak etkili örgütsel yapıyı tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örgütsel davranışın tanımının yapılması ve ilgili kavramların açıklanması | Örgütsel Davranış Bölüm 1-s.1-34 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tutumlar ve İş tatmini | Örgütsel Davranış Bölüm 3-s.70-97 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Duygu Durumlar | Örgütsel Davranış Bölüm 4-s.98-131 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kişilik ve Değerler | Örgütsel Davranış Bölüm 5-s.132-165 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Algılama Süreçleri | Örgütsel Davranış Bölüm 6-s.166-201 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Motivasyon Teorileri | Örgütsel Davranış Bölüm 7-s.202-239 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Motivasyon Araçları ve Uygulamaları | Örgütsel Davranış Bölüm 8-s.240-273 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Grup Davranışı | Örgütsel Davranış Bölüm 9-s.274-311 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Takımlar ve Türleri | Örgütsel Davranış Bölüm 10-s.312-339 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İletişim | Örgütsel Davranış Bölüm 11-s.340-373 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Liderlik | Örgütsel Davranış Bölüm 12-s.374-417 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Güç ve Politika | Örgütsel Davranış Bölüm 13-s.418-451 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çatışma ve Müzakere Teknikleri | Örgütsel Davranış Bölüm 14-s.452-485 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Proje sunumları | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |