Genel Bilgi
Kod | BUSZ309 |
Ad | Human Resources Management |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İLKSUN DİDEM ÜLBEĞİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı insan kaynakları yönetiminin temel kavramlarının, ilkelerinin işlevlerinin ve uygulamalarının tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders insan kaynakları yönetiminin aşağıdaki temel konularına odaklanır: (a) insan kaynakları stratejisi ve performans yönetimi (b) iş analizi ve yetenek yönetimi (c) personel planlama ve işe alım (c) aday değerlendirme ve işe çalışan alma (d) adaylarla görüşme, (e) çalışanların eğitimi ve gelişimi (f) performans yönetimi ve değerlendirilmesi (g) kariyer yönetimi (h) ücretlendirme (ı) pozitif çalışan ilişkileri geliştirme (j) güvenlik, sağlık ve risk yönetimi (k) küresel işletmelerde insan kaynakları yönetimi (ı) küçük işletmelerde insan kaynakları yönetimi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Human Resource Management/ Yazarlar: Gary Dessler; Yayınevi: Pearson Education, Yıl 2020
Notlar
HBR İnsan Kaynakları Yönetimi, Optimist Yayınevi, Çevirmen: Melis İnan; 2013 Temmuz.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan Kaynakları Yönetimi kavram ve esaslarını tanımlar |
ÖÇ02 | İşe alım, yerleştirme ve yetenek yönetimi süreçlerimi açıklar. |
ÖÇ03 | Eğitim ve geliştirme süreçlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Ücretlendirme yöntem ve süreçlerini açıklar. |
ÖÇ05 | İnsan Kaynaklarını zenginleştirip dönüştüren yeni süreçleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: İnsan Kaynakları Yönetimi (İK) | Bölüm 1: İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş (s.1-30). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejisi ve Performans | Bölüm 3: İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejisi ve Performans (s.69-86). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İş Analizi ve Yetenek Yönetimi Süreci | Bölüm 4: İş Analizi ve Yetenek Yönetimi Süreci (s.97-129) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İş Gücü Planlaması ve İşe Alma Süreci | Bmlüm 5: İş Gücü Planlaması ve İşe Alma Süreci (s.130-168). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Aday Değerlendirmesi ve Seçimi | Bölüm 6: Aday Değerlendirmesi ve Seçimi (s.169-204). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Adaylarla Mülakat | Bölüm 7: Adaylarla Mülakat (s.205-235). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Çalışanların Eğitimi ve Değerlendirilmesi | Bölüm 8: Çalışanların Eğitimi ve Değerlendirilmesi (s-237-276). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Performans Yönetimi | Bölüm 9: Performance Management and Appraisal (s.227-310). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kariyer Yönetimi ve Çalışanı Elde Tutma | Bölüm 10: Kariyer Yönetimi ve Çalışanı Elde Tutma (s.311-347). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Stratejik Ödeme Planları Oluşturmak | Bölüm 11: Stratejik Ödeme Planları Oluşturmak (s.348-388). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Performansa Göre Ücretlendirme ve Finansal Teşvikler | Bölüm 12: Performansa Göre Ücretlendirme ve Finansal Teşvikler (s.389-418) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İş Gücü İlişkileri ve Toplu Pazarlık | Bölüm: 17: İş Gücü İlişkileri ve Toplu Pazarlık (s.562-589) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi | Bölüm: 17: Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi (s.562-589) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Küçük ve Girişimci Firmalarda İnsan Kaynakları Yönetimi | Bölüm 18: Küçük ve Girişimci Firmalarda İnsan Kaynakları Yönetimi (s.590-613) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |