Genel Bilgi
Kod | PSI460 |
Ad | Kültürlerarası Psikoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Özge ONUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı, kültür-psikoloji etkileşimi bağlamında yaşanılan toplumda gerçekleşen olay ve olgulara kültürel psikolojik bir bakış açısı ile yaklaşımın sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Kültürlerarası psikolojide tanımlar, metodoloji, psikolojinin somut kültürel karakteri, kültür ve kişilik iliişkisi, kültür ve biliş, algı, duygular, sosyal davranış, dil, din ilişkisi, kültürlerarası ilişkiler ve iletişim, yerel psikoloji gibi konuların disiplinler arası bir yaklaşım ile incelenmesi ders içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kağıtçıbaşı, Ç. (1990). İnsan Aile Kültür. İstanbul: Remzi Kitabevi Kağıtçıbaşı, Ç. (2001). Kültürel Psikoloji Bağlamında İnsan Aile ve Kültür. İstanbul: Evrim Yayıncılık
Notlar
İlgili alandaki önemli makaleler yardımcı yayın olarak kullanılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürlerarası psikolojide temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Kişilik ve kültür arasındaki ilişkiyi anlar. |
ÖÇ03 | Psikolojide alanında kültürlerarası farklılıkları açıklar. |
ÖÇ04 | Kültürlerarası psikolojinin araştırma yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ05 | Yaşadığı yerdeki somut kültürün psikoloji ile etkileşimini yorumlar. |
ÖÇ06 | Kültür ile biliş ve algı etkileşimini tartışır. |
ÖÇ07 | Teoiler kapsamında farklı kültürel boyutları kavrar. |
ÖÇ08 | Dil, din ve kültür ilişkisini yorumlar. |
ÖÇ09 | Farklı sosyal bağlamlardaki kültürel çeşitliliğin farkına varır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültürlerarası Psikolojide Tanımlar | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kültürlerarası Psikolojinin Metodolojisi | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Psikolojinin Somut Kültürel Karakteri | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kültür ve Kişilik İlişkisi | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kültürel Bağlamda Sosyal Davranış | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Biliş, Algı ve Kültür | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kültür ve Duygular | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili okumanın yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İnsan Gelişimi ve Sosyalleşmesinde Kültürün Rolü | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Dil, Din ve Kültür | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yerel Psikoloji | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Hoftsede'nin Kültürel Boyutlar Teorisi | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kültürleşme | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kültürlerarası İlişkiler | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Kültürlerarası İletişim | İlgili okumanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili okumanın yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili okumanın yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |