Genel Bilgi
Kod | YMYC101 |
Ad | Form Bilgisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OYA ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ceyda TROFIMOV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çok sesli müziğin gelişme evreleri içinden özellikle 17.,18.,19. ve 20. yüzyıl repertuvarından seçilmiş yapıtların yapısal özelliklerinin müzikal analiz yöntemleriyle kavranması ve bu analizlerin beste çalışmalarına katkıda bulunması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Müzik repertuvarından seçilmiş yapıtlar Partisyon Üzerinde Analiz ya da Dinleyerek Analiz
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
Andre Hodeir, Müzikte Türler ve Biçimler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır. |
ÖÇ02 | Romantik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır. |
ÖÇ03 | Çağdaş dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır. |
ÖÇ04 | Farklı formları ve özelliklerini kavrar. |
ÖÇ05 | Değişik çalgı toplulukları için bestelenmiş yapıtları ve özelliklerini tanır |
ÖÇ06 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
ÖÇ07 | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
ÖÇ08 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nurhan Cangal, Müzik Formları-Müzik Formlarınıın Öğeleri:Motif | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Müzik Formlarının Öğeleri:Motif Yapısındaki Değişim ve Gelişimler | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Müzik Formlarının Öğeleri:Figür ve Koşu (Geçit ve Pasaj) | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Müzik Formlarının Öğeleri:Cümle | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Müzik Formlarının Öğeleri:Dönem (Periyod) | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Müzik Formlarının Öğeleri:Tema (Ana Fikir, Konu) | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Şarkı (Lied) Formları:Bir Bölmeli Şarkı Formu | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Şarkı (Lied) Formları:İki Bölmeli Şarkı Formu | Bireysel çÇalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
9 | Şarkı (Lied) Formları:Üç Bölmeli Şarkı Formu | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Şarkı (Lied) Formları:Katlı (Triolu) Şarkı Formu | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Şarkı (Lied) Formları:Hangi Tür Eserler Şarkı Formlarında Yazılırlar, 1-Sözlü Eserler | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Türkü | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Şarkı (Lied) | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Arya (Aria) | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Genel Tekrar | Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Eski ve Yeni Danslar | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
18 | Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Eski ve Yeni Danslar | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
19 | Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Şarkı Özelliğindeki Eserler | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
20 | Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Edebi Eserler | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
21 | Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Öğretici Eserler | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
22 | Rondo Formları:Rondo Formunun Tanımı ve Örnekleme | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
23 | Rondo Formları:Rondonun Gelişimi ve Tarihçesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
24 | Rondo Formları:Rondo Formu Yapısının İncelenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
25 | Rondo Formları:Rondo Teması (Ana Tema, İlkil) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
26 | Rondo Formları:Varış Köprüsü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
27 | Rondo Formları:Ara (Yani İkincil) Tema | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
28 | Rondo Formları:Dönüş Köprüsü ve Coda (Codetta) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
29 | Rondo Formları:Rondo Formu Çeşitleri, Küçük Rondo | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
30 | Rondo Formları:Rondo Formu Çeşitleri, Büyük Rondo | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
31 | Rondo Formları:Rondo Formunun Şarkı ve Sonat Formlarından Ayrımı | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Yılsonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |