Genel Bilgi
Kod | YMYC107 |
Ad | Koro |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çok sesliliğe hazırlık,ses ısıtma,ton,entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve
Dersin İçeriği
Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Suna Çevik Koro Eğitimi Saip Egüz Koro Eğitimi Gül Sabar Sesimiz eğitimi ve korunması
Notlar
Ulusal ve Uluslararası Koro repertuarından koronun teknik seviyesine göre çalışılmak üzere oluşturulmuş eser repertuarı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma, nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Çoksesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir. |
ÖÇ03 | Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır. |
ÖÇ05 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
ÖÇ06 | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
ÖÇ07 | Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır. |
ÖÇ08 | Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders hakkında genel bilgiler | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Korolar, koroların önemi. Ses sınırlarını tespit çalışması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
3 | Ses,solunum organlarının tanıtılması. E.Bayraktar'ın eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Rol Oynama |
4 | Nefes-vücut yumuşaklığı,dil-konuşma egzersizleri. Z.Sağlıker'in eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
5 | Diksiyon ve temiz, net ses üretme çalışmaları, | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
6 | Entonasyon kavramının anlatılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
7 | Vurgular, anlatım çalışmaları. İstiklal Marşı'nın çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
8 | Nefes-ses ilişkisinin anlatılması. Praetorius'un eserinin çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
9 | Kısa koro tarihinin tanıtılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | Saip Egüz'ün eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Halk ezgisi "Zekiyem"in çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | D.Frederichi'nin eserinin çalışılması.-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | D.Frederichi'nin eserinin çalışılması.-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | Nüans kavramlarının tanıtılması. O.Gibbong'un eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Ses alıştırmaları.Tek ve grup egzersizleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Çalışılan eserlerin seslendirilmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
17 | Ara sınav | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
18 | Ses, diyafram, ağız, duruş ile ilgili araştırmalar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
19 | Müzikalite ve doğru nefes çalışmaları. D.Friderichi'nin eseri (tekrar) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
20 | Çalışmanın içeriği için doğru motivasyon. F.Schubert'in eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
21 | H.Akay'ın eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
22 | yumuşamanın öneminin kavranması. G.Gstoldi'nin eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
23 | Farklı bir yapı:Türk Müziği. Ali Sevgi'nin eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
24 | Türkiye ve Batı Koro tarihi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
25 | Marşlarımız: 10.Yıl Marşı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
26 | F.Schubert'in eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
27 | Barok ve öncesi dönemin kavranması.William Trost'un eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
28 | Atatürk ve Müzik. E.Zuchmayer'in eserinin çalışılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
29 | Belli başlı korolardan dinletiler sunulması ve üzerine analiz | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
30 | Çalışılan koro repertuarının dinlenmesi,eksiklerin tespiti | Bireysel çalşma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
31 | genel tekrar,sınava hazırlık | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
32 | final sınavı | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |