Genel Bilgi
Kod | BL496 |
Ad | Araştırma Projesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FERİT KARĞIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye lisans düzeyinde bir konuyu değişik kaynaklardan araştırmayı ve araştırma sonucunu öğrendiği kavramları kullanarak rapor haline getirip sunma bilgisi kazandırmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders ile bölüm öğretim üyelerinin rehberliğinde, belirlenen bir konuda araştırma amaçlanmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş Prof. Dr. Salih Çepni
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
ÖÇ02 | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
ÖÇ03 | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. |
ÖÇ04 | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
ÖÇ05 | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. |
ÖÇ06 | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
ÖÇ07 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. |
ÖÇ08 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
ÖÇ09 | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. |
ÖÇ10 | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. |
ÖÇ11 | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. |
ÖÇ12 | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. |
ÖÇ13 | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ14 | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
ÖÇ15 | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma planı hazırlanır | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Konu seçimi için araştırma yapar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Konuyu belirler, ön sunumu yapar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Seçilen konu ile ilgili kaynak araştırması yapar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Kaynaklardan yararlanarak problemin çözümü için plan yapar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Yapılan çalışmaların sorumlu öğretim üyesine yazılı veya sözlü sunumunu yapar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Çalışma planına uygun çalışma sürdürür | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
9 | Araştırmaları genişleterek sürdürür | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Konu ile ilgili araştırmaları sürdürür | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Araştırmaları ile ilgili öğretim üyesini bilgilendirir | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Araştırmaları planına uygun çalışma sürdürür | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Konu hakkında topladığı bilgileri öğretim üyesine sunar. | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Araştırmaları çalışma planına uygun sürdürür | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Araştırmayı ders notu haline getirir | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |