Genel Bilgi
Kod | KING201 |
Ad | Yabancı Dil (İngilizce) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Bilge BERBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Bilge BERBEROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin İngilizce olarak okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Öğrenciler genel ve mesleki hayatlarında iletişim kurabilecekler,kendilerini ve mesleklerini pratikte ifade edebileceklerdir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Interchange Jack c. Richards
Notlar
WORKSHEETS- CLASS CDs
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gelecek geçmiş ve sürekli olaylar hakkında konuşur |
ÖÇ02 | Günlük konularda kısa basit pasajlar okur |
ÖÇ03 | Birlikte iki cümle kullanabilir |
ÖÇ04 | Amerikan ve İngiliz İngilizcesi arasındaki temel değişiklikleri fark eder |
ÖÇ05 | Gelecek geçmiş ve sürekli olaylar hakkında konuşabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Birinci sınıf Genel tekrar | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ölçme-sayılar için isteme ve verme | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Nasıl+ sıfat-rol | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
4 | Sayılabilen-sayılamayan isimler, hoşlandığın yemekler hakkında konuşma | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Miktar ifadesi-aktivite hakkında konuşma | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Gelecek planları hayatı açıklayan isimler fiiller hakkında konuşma | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Gelecek zaman | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Amerikan ingilizcesiyle soru sorma ve talimat verme | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Yön tarif etmeyi öğretme | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İklim ve hava durumunu tanımlama | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
12 | Kelime bağları | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tarih,zaman edatları | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hayatında önemli olaylarla ilgili konuşma, soru sorma, yanıt alma. | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İzin istek belirtme | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yerleri açıklayan karşılaştırmalı sıfatlar | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Sıfatların genel tekrarı | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | Karşılaştırmalar,konuşma ve mesaj bırakma | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | Öneriler | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Gerekli tavsiye | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | Sosyal düzen için tavsiye,öneri,konuşma ve anlatım | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
23 | Would like- Would prefer/prefer, Ordering something | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | have- has +v3 | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | Kendi pratik deneyimlerini insanlara sorma | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | Geçmiş zamanla ilgili örnekler verme,alıştırma yapma | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | Have to +Has to iş tanımlaması | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | Vücudun bölümleri,hastalıklar,gerekçe hazırlama | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | Tahmin yapma | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | Present perfect How long or and since, giving opinons | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | Genel tekrar | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
32 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |